super_1990 Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Hei Jeg og fattern, driver å skifte motor i en 1996 mod toyota hilux, den gammlemotoren tok kvelden pga en fyr hadde satt inn feil luft filter. motoren er en 2.5d så har vi kommet over en motor, som er en 2,5 turbo diesl som har sitti i en nyere hilux, så da lurte jeg på om det ville være noe problem å sette denne turb diesel motoren over i hiluxen? takker for alle svar, om dere trenger mer info, så skal jeg prøve å, finne noe mer info.
trra Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Ikke noe ekspert på dette, men regner med at det sitter en 2,4TD med 90 hk der i utgangspunktet? Da vil det bli problemer om dere bruker en 2,5D4D, da den har mye elektronikk.
grovetussen Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Hvis det er samme blokken vil det ganske sikkert passe på motorfester og bare å bytte rett over. Men motorstyring og elektronikk må jo byttes, og sannsynligvis kablingen til den. Og eksosanlegg, i minste fall fremre deler av det. Men skulle jo ikke være så veldig vanskelig å få til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå