Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Historie muntlig eksamen VG3


Anbefalte innlegg

Hei har kommet opp i historie og har fått en oppgave som skal omhandle verdenskrigene - med spesiell vekt på fascisme og nazisme.

 

Problemstillingen min er:

 

1 verdenskrig fikk nazisme og fascisme til å gro. Nazisme og fascisme utløste 2.verdenskrig (påstand)

 

Har noen noen tips om hvor jeg kan finne informasjon om dette og noen tips hvordan jeg kan løse problemstillingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med måten du vinkler din problemstilling tror jeg det kan være aktuelt å se på hvordan oppgjøret etter første verdenskrig påvirket situasjonen Tyskland, sosialt, politisk.. Hvordan lagde situasjonen grobunn for fascismen og nazismen?

 

Uten å vite om spesifikke sider tror jeg du bør google noe som: "hvordan greide nazismen å spre seg", "hvorfor fikk nazismen makten i tyskland?" Dette er et område som har blitt nøye undersøkt, så det bør nok finnes en del informasjon om dette på nettet :)

F.eks. denne siden omhandler dette temaet

 

P.S Har du snakket med lærern din om problemstillingen? Vi fikk alltid beskjed om at problemstillinger bør være formulert som spørsmål.. Men det er jo ikke vanskelig å omformulere seg uten å forandre på innholdet. Ville sjekket det opp om jeg var deg for sikkerhets skyld..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...