Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte R2 Muntlig eksamen vår 09


Anbefalte innlegg

Noen flere som har kommet opp i matte muntlig?

 

Hvordan forbereder du deg? Noen gode tips eller noe du lurer på? Dette er tråden=)

 

Jeg ble trukket opp i dag, og skal ha eksamen på onsdag. Da får jeg en halvtime forberedelse med hjelpemidler der jeg trekker et emne jeg skal legge frem på et kvarter. Deretter får jeg spørsmål fra et "uforberedt" emne.

 

Men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal ta fatt i det emnet jeg trekker. Man rekker jo ikke å legge frem absolutt alt på et kvarter liksom, så man må jo være selektiv. Hvis man satser høyt da, da er det kanskje lurt å ta de tingene som forutsetter at man allerede kan det grunnleggende, og ikke gå så altfor nøye gjennom det grunnleggende? Eller noen som har noen formeninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

30 min forberedelse.

Trakk et tema om derivasjon, integrasjon, funksjoner.

Etter å ha snakket om det en stund fikk jeg en uforberedt oppgave om vektorer (noen basic oppgaver, + formelen for volumet av en parallellepiped)

 

Jeg gikk gjennom hele boken, leste godt på det jeg var usikker på, og gjorde en oppgave eller to i de temaene jeg var usikker (stort sett vektorer og integrasjon, samt diff.likn. )

Lenke til kommentar
30 min forberedelse.

Trakk et tema om derivasjon, integrasjon, funksjoner.

Etter å ha snakket om det en stund fikk jeg en uforberedt oppgave om vektorer (noen basic oppgaver, + formelen for volumet av en parallellepiped)

 

Jeg gikk gjennom hele boken, leste godt på det jeg var usikker på, og gjorde en oppgave eller to i de temaene jeg var usikker (stort sett vektorer og integrasjon, samt diff.likn. )

 

Aha! Ja, det er akkurat sånn strategi jeg også har, så får satse på at det går bra:P

Men hvordan framla du temaet ditt? Jeg har ihvertfall bare 15 minutter, så man rekker jo ikke all verden liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...