Gå til innhold

Film: Første musikkvideo. Kritikk veldig ønsket!


Anbefalte innlegg

Jeg har gått to år hittil på medier og kommunikasjon. Jeg og en annen kar skulle ha utplassering, men fikk i stedet oppdrag om å lage musikkvideo for bandet Kjetil Nordfjeld og Christiania. Vi to har stått for alt selv, og det er første gang vi lager musikkvideo.

 

Så jeg er ute etter kritikk. :) Anser ikke musikkvideoen som helt ferdig ennå. Takk på forhånd.

 

Kjetil Nordfjeld og Christiania: En natt har blitt til dag

 

http://vimeo.com/5058284

Endret av Askelink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste som skilte denne fra å bli en "High production value" greie var den slurvete kameraføringen etter min mening :p. ellers så det veldig bra ut. Godt jobba med hva jeg regner med er minimalt med midler.

 

Eks: ser det veldig godt på 0:50 at kameraet drirer for hvert steg kameramannen tar.

Lenke til kommentar

28 sekunder: Den munnen som smiler ser teit ut, så jeg ville redigert det bort og holdt bildet på han.

 

41 sek. Ikke ha med at du går bakover mens kamera vogger.

Hold deg til close up fra kafeen.

 

For mye bevegelse i kamera gjennom det hele, så ble nesten litt sliten av å følge med, og mye kutting av hoder som kunne vært bedre.

Ellers synes jeg det var brukt mange "riktige" vinkler å filme fra for en musikkvideo, men ville nok redigert enda mer nøye og finpusset endel.

Lenke til kommentar

Hadde kanskje vært en forandring å tatt "handlingen" i svart hvitt og roligere filming, der bandet spiller er veldig bra plassert og kult filmet. Noen klipp er filmet litt for nærme og kunne kanskje gjort på en annen måte, ellers bra. Kanskje handlingen er litt tynn?

Lenke til kommentar
Eneste som skilte denne fra å bli en "High production value" greie var den slurvete kameraføringen etter min mening :p. ellers så det veldig bra ut. Godt jobba med hva jeg regner med er minimalt med midler.

 

Eks: ser det veldig godt på 0:50 at kameraet drirer for hvert steg kameramannen tar.

Jeg ble litt skuffet når jeg så på opptaket fra bandet etterpå, og "steadycam" var litt mer "shakycam" enn jeg hadde trudd, første gangen jeg har brukt det. Partneren min på jibben burde nok også ha hatt litt øvelse på den, men dette er førstegangserfaringer. :) Var ikke mye midler nei.

 

28 sekunder: Den munnen som smiler ser teit ut, så jeg ville redigert det bort og holdt bildet på han.

Er det flere som er enig i dette? Jeg liker innklippet med munnen, og synes det passer inn.

 

41 sek. Ikke ha med at du går bakover mens kamera vogger.

Hold deg til close up fra kafeen.

 

For mye bevegelse i kamera gjennom det hele, så ble nesten litt sliten av å følge med, og mye kutting av hoder som kunne vært bedre.

Ellers synes jeg det var brukt mange "riktige" vinkler å filme fra for en musikkvideo, men ville nok redigert enda mer nøye og finpusset endel.

Ser at den kafé-utroen ble litt ristende, skal se på det. Takk.

 

Synd du blir litt sliten, forhåpentligvis skjer det ikke om man ikke følger konsentrert med. Kan klipperytmen ha bidratt til det? Hva synes folk om klipperytmen egentlig?

 

Kutting av hoder? Tenker du på under gitarsoloen, eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

 

Hadde kanskje vært en forandring å tatt "handlingen" i svart hvitt og roligere filming, der bandet spiller er veldig bra plassert og kult filmet. Noen klipp er filmet litt for nærme og kunne kanskje gjort på en annen måte, ellers bra. Kanskje handlingen er litt tynn?

Jeg har tenkt på svart hvitt handling, selv om det er litt typisk så er det jo en grunn for det. Jeg prøvde å i stedet legge på en feather-vignett, men det blir kanskje ikke nok.

 

Er noen klipp for nærme, hvor da? Nærbildene i soveromsscena? Noe under bandet? Ser ikke helt hva du sikter til.

 

Handlingen er nok ganske tynn, ja. En veldig klisjefull låt, og handlingen skulle få fram egentlig var litt for ulike. Egentlig skulle fotball/øl scena vært på en fotballkamp, men det fikk vi ikke gjort og måtte improvisere fram en scene. Litt drøy, men jeg synes det fungerer.

 

Takk for tilbakemelding, la det gjerne komme mer. :)

Endret av Askelink
Lenke til kommentar

Syns den var bra, men enig i de punktene som sagt ovenfor. Eneste jeg reagerte på er at gitarene ikke er plugget i. Kunne vært ide med trådløs gitar system, eller rett og slett sette opp forsterken i bakgrunne og koble til gitaren selv omden ikke brukes ordentlig. Bare noe jeg reagerte på siden jeg spiller gitar selv. Ser ofte dette i proffere filmer og. Er en bagatell men, som sagt :cool:

Lenke til kommentar
Det var bare et sted du fikk halve hodet av to i bandet, og så ser det ut som fotografen ombestemmer seg og rykker tilbake til trommisen.

Var vel der jeg tok det med kutting av hoder, men ingen alvorlig greie dette da, men mer noe som jeg i hvertfall reagerte på.

Åh, jo jeg ser det.

 

Er det flere som er enig i dette? Jeg liker munnen, og synes det passer inn i situasjonen.

Jeg lo.

Greit nok.

 

Syns den var bra, men enig i de punktene som sagt ovenfor. Eneste jeg reagerte på er at gitarene ikke er plugget i. Kunne vært ide med trådløs gitar system, eller rett og slett sette opp forsterken i bakgrunne og koble til gitaren selv omden ikke brukes ordentlig. Bare noe jeg reagerte på siden jeg spiller gitar selv. Ser ofte dette i proffere filmer og. Er en bagatell men, som sagt :cool:

Heh, godt poeng. :9 Nå var det bandet selv om sørget for bandutstyr, og de har spillt inn videoer før, men skal ta det med meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...