Gå til innhold

z5500 bass gir ingen lyd, løsninger?


Anbefalte innlegg

jeg har idag flyttet på stereoanlegget (pc-høytalerne) som består av et logitech z5500 sett.. før jeg flytta det var det lyd i bassen, men når er den helt død :(

som dem sier er musikk uten bass som hus uten dass...

 

noen som har noen forklaringer? jeg er ganske dårlig på denne slags ting, så det kan være noe enkelt :p

 

takker på forhånd :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sjekket at kablene er koblet helt inn bak på forsterkern? Og bak pc'en?

har gått over det 2 ganger, og tatt det ut og inn :thumbup:

 

alle 6 kanalene går fra pc'n til controllsenteret.

vga kabelen går fra kontrollsenteret til bassen.

strømmen sitter i bassen (og er koblet til)

alle satelittene sitter i bassen.

strømbryteren på bassen står på.

pc'n står på.

 

har prøvd alle effectene, skrudd bassen på litt over medium og volumet opp.. bare bassen som ikke gir noe lyd :hmm:

 

ska dusje, brb

Lenke til kommentar
Nei, men er fullt mulig xD Prøvd Effekt knappen og? Jeg må ha på Dolby Digital PLII For få lyd i alle.

prøvd alle effekter og innstillinger, sjekka sikringen med spenningsmåler og begynner å tenkte på å bytte den... :mad: forbanna drit! håper mpx er gode på service, kjøpte den forrige mandag...

 

volumknappen på kontrollenheten er også skeiv, så den går veldig tungt på visse punkter (alt var sånn når jeg kjøpte det)

 

kan det være Sub-utgangen på lydkortet i pc'n? et siste håp ihvertfall :no:

Lenke til kommentar

Har aldri skiftet sikring før da, men trur det skal være ganske enkelt. Det koster sikkert 50kr på Biltema for noen sikringer, bare ta den ut og ta den med til butikken, så tar du hvertfall ikke feil :)

 

Mer en det kan jeg ikke hjelpe deg. Google rundt for å se hvordan du kan gjøre det ;)

 

 

-Ullsokk1

Lenke til kommentar
Har selv byttet sikring en gang på Z-5500, men når sikringen hadde gått funket ikke anlegget i det hele tatt. Selv ikke det røde lyset på på-knappen lyste rødt engang.

bassen våkna under oppstarten av bf2 igår :), men den døde igjen i stad, da jeg spilte musikk i Windows media player (bruker windows 7 til informasjon) og nå funker den altså ikke lenger... :thumbdown: like før jeg bytter det!

Lenke til kommentar
Har selv byttet sikring en gang på Z-5500, men når sikringen hadde gått funket ikke anlegget i det hele tatt. Selv ikke det røde lyset på på-knappen lyste rødt engang.

bassen våkna under oppstarten av bf2 igår :), men den døde igjen i stad, da jeg spilte musikk i Windows media player (bruker windows 7 til informasjon) og nå funker den altså ikke lenger... :thumbdown: like før jeg bytter det!

 

EDIT:

 

kjører anlegget 100% originalt, med SupremeFX X-fi lydkort, alle satelittene har fungert hle tiden, bare bassen som er død, mesteparten av tiden..

Lenke til kommentar
Har ikke noe erfaring med Asus lyd drivere, men prøv alt som har med 5.1. Så trur jeg du må velge DD PLII Movie eller Music på Volumstyreren.

bra du er våken også :thumbup:

 

på input på kontrollenheten står det "stereo1, stereo2 og stereo3" over forholdsvis DD PLII music, stereo og stereo !?

 

EDIT: hva er den AC97 kontakten som var et alternativ til HD audio pluggen i lydkortet? kan det være noe?

Endret av ivr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...