Gå til innhold

Skal ha Samsung 40" LCD, men hvilken?


Anbefalte innlegg

Har sett på LE46A656A og syns denne er veldig bra på bildet. Den er også satt som "best i test" flere plasser. Men den er vel litt 'gammel' modell?

LE40A866 er vel storebroren, men jeg ser ikke helt hva man får i tillegg foruten prismessig.

 

Ser som sagt etter en LCD 40" fra Samsung til maks 10 tusen.

Jeg roter meg helt bort i hva som er gamle/nye modeller (foruten LED) og hva som er med de ulike modellene med tanke på hva man 'trenger'. TV'n er tenkt brukt primært til tv sendinger (canal digital og har dekoder fra før) og film, men også litt spilling (PC og konsoll)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du spiller et spill som trenger rask respons (som er de fleste) så har input lag ganske mye å si. Eksempelvis vil du ha langt færre hodeskudd på et FPS spill hvis tv-en har høy lag. Spiller du online så vil du merke at du vinner dueller langt oftere med en tv som har lavt lag.

Lenke til kommentar

Så du mener LE40B650 er bedre?

Jeg ser og ser på de ulike modell betegnelsene, men kan ikke se forskjellen. Trodde det var dess høyere nummer, dess flere funksjoner, men prisen er jo ganske så lik på disse to.

 

Opplys gjerne en som er stokk dum på slikt. De begge er vel uansett bedre på blant annet bilde/svartnivå enn den 'gamle' LE40A656A? (som jeg syns har et svært fint bilde)

 

Prøvde å sammenligne på samsung sidene, men der finner jeg ikke disse 2 modellene engang ... hmmm

 

Edit2: Fant omsider ut at det er samme TV teknisk, bare litt anderledes utseende. Så får sønnen finne ut hva han liker best av de to utseende messig, ettersom det er han som skal få den. LE40B650 eller LE40B651

Endret av kandasa
Lenke til kommentar
Med B6 får du det nye 100hz systemet til Samsung.

Dette er fordelaktig på mange måter og i tillegg kan du justere det selv slik at videoeffekten kan reduseres uten at du må leve med hakkingen en lcd skaper når den ikke har interpolering(100hz).

Hva skal man med 100hz?

 

 

 

 

 

 

Svar: Ingenting

Lenke til kommentar
Anbefaller LE40B535 på det sterkeste....

 

 

Jeg har også lyst på denne.

Har et budsjett på max 7000,- spurte på Elkjøp i sta hva de mente om denne tv'n.han sa det var den billigste modellen fra Samsung og ville heller selge meg en TV fra LG (husker ikke modellen) men den kostet 9995,-

Jeg har en Amoi 32" LCD-TV HD-Ready som jeg ga 13.294,- for den 26.06.06

Jeg kan null og nix om Tv apparater, men vil gjerne kjøre filmene jeg har i 1080.

Men er redd for å kjøpe katta i sekken.Vil det være en stor oppgradering fra 720p til 1080p? og vil det være verdt pengene for en filmfreak når jeg allerede har en 720p tv :)?

 

 

Det han på Elkjøp sa om LG tv'n versus Samsung LE40B535 var at LG'n hadde nyere teknologi og var 100HZ

Så vidt jeg har fått med meg så trenger man vel ikke 100hz tv for å få et supert bilde på BluRay?

Lenke til kommentar
Anbefaller LE40B535 på det sterkeste....

 

 

Jeg har også lyst på denne.

Har et budsjett på max 7000,- spurte på Elkjøp i sta hva de mente om denne tv'n.han sa det var den billigste modellen fra Samsung og ville heller selge meg en TV fra LG (husker ikke modellen) men den kostet 9995,-

Jeg har en Amoi 32" LCD-TV HD-Ready som jeg ga 13.294,- for den 26.06.06

Jeg kan null og nix om Tv apparater, men vil gjerne kjøre filmene jeg har i 1080.

Men er redd for å kjøpe katta i sekken.Vil det være en stor oppgradering fra 720p til 1080p? og vil det være verdt pengene for en filmfreak når jeg allerede har en 720p tv :)?

 

 

Det han på Elkjøp sa om LG tv'n versus Samsung LE40B535 var at LG'n hadde nyere teknologi og var 100HZ

Så vidt jeg har fått med meg så trenger man vel ikke 100hz tv for å få et supert bilde på BluRay?

 

Problemet med lcd er at responstiden er ganske høy. Det vil si at tv-ene kan produsere både hakking og slep ved raske bevegelser. Derfor fant man opp 100hz slik at dette kunne kompensere for problemet. Ved avspilling av Blu-Ray i 24P vil bildet faktisk hakke enda mer.

 

Du burde ta en tur i butikken å sjekke dette ut. Fjorårets A5 serie hakker fryktelig mye med Blu-Ray, men om dette er korrigert på årets B serie kan jeg ikke svare på. Personlig vil jeg heller anbefale deg A6 fremfor B5, men det er min mening. Ikke kjøp blindt for da er det lett å angre...

 

Forøvrig skal du ikke frykte LG. Selv om de ikke er like populære som Samsung så lager de meget bra tv-er. Faktisk får du ofte mer for pengene hvis du kjøper LG siden du ikke betaler noe for selve merket!

Endret av Bava
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...