fugletiteren Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 (endret) funker gta4, crysis warhead og farcry 2 til dennepcen? hvilkene funker og hvilkene funker ikke? og funker de på høy grafikk? Endret 14. juni 2009 av fugletiteren
KapteinKnut Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 funker gta4, crysis warhead og farcry 2 til dennepcen?hvilkene funker og hvilkene funker ikke? og funker de på høy grafikk? det kommer til å gå såpeglatt
michael691 Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Kanskje ikke det høyeste men det skal kunne dra den. Det var litt ugrei skjermkort og lite ram på den Pc'en. Komplett gir lite for pengene.
fugletiteren Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Skrevet 14. juni 2009 så jeg kan spille gta 4 på den:D jeg hørte av en venn at gta krevde sykt mye og at man måtte over 10k for å kunne spille det osv. men hva burde jeg endre på pcen for at den skal kjøre de på høyeste ?
michael691 Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 så jeg kan spille gta 4 på den:D jeg hørte av en venn at gta krevde sykt mye og at man måtte over 10k for å kunne spille det osv. men hva burde jeg endre på pcen for at den skal kjøre de på høyeste ? Ha hvertfall 4GB ram. Bytte skjermkort, til 285, Så burde det nok være i boks
Bjarnemann Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Det krever mye, men med noen få mods og nye patcher så går Gta greit det. Sitter selv på en litt over et år gammel pakkepc fra komplett som jeg bygde selv. Den kosta 3500 når jeg kjøpte den, og klarer altså ihvertfall å drive gta. Tror ikke du skal ha noe problem med å kjøre gta på ganske fine innstillinger mao Spesiell skjerm som følger med, sikker på at du ikke skal gå litt opp på størrelsen? 1920x1080 er vel vanligvis forbeholdt pc skjermer opp mot 24"
fugletiteren Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Skrevet 14. juni 2009 så jeg bør bytte skjerm da. hvilken av de er da best?
Bjarnemann Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Sier absolutt ikke at du har noen dårlig skjerm der. Det er helt sikkert en veldig god skjerm det der. Eneste er at oppløsningen på skjermen er høyere enn det som er vanlig. En standard 22" pleier å ha 1680x1050 i oppløsning. Din 21.5" har 1920x1080, noe som er unormalt mye. Ikke at det er noe negativt, for all del. Større oppløsning betyr plass til flere vinduer på skjermen, og mer detaljerte bilder/video. Spørsmålet er om du heller ikke burde byttet bort god oppløsning med større skjerm. en på 24" feks. I tillegg ser jeg at skjermen er av formatet 16/9. Flott om du ser mye på film, men surfer du mye, eller driver med dokumentbehandling burde du nok vurdere en skjerm som har litt mer plass i høyden isteden. 16/10 feks
fugletiteren Skrevet 14. juni 2009 Forfatter Skrevet 14. juni 2009 (endret) jeg surfer og skrive dokumenter mer en jeg ser film, men er det det at man får mindre tekst på skjermen omgangen? og er det noen spill som krever 16/10 og funker ikke på 16/9? eller har ikke det noe å si? jeg kan ikke noe om pc, så sry for alle "dumme" spørsmålene.. Endret 14. juni 2009 av fugletiteren
Bjarnemann Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Det er ikke sånn at 16/9 ikke funker til spill ol, men det er nok bedre for deg å ha en 16/10 skjerm, da du får litt mer plass i høyden. På den måten blir det mye mer behagelig å surfe og drive med dokumentbehandling. Tekst på skjermen har i utgangspunktet (selv om en 22" 16/9 gir en ubetydelig anelse mindre tekst enn en 22" 16/10) ingen sammenheng med bredde/høyde forhold, det er det oppløsningen som styrer. Jo større oppløsning, jo flere punkter, jo mere tekst Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for en tradisjonell 24" skjerm i 16/10 format, og tradisjonell 1920x1200 i oppløsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå