Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilken karakter kommer jeg til å få i norsk skriftlig?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk 5/4 på den første tentamenen(halvdags), 3/2 på en tegneserie som jeg fikk høre nesten ikke telte noe, 4 på en nokså stor innlevering og 5 på heldagstentamen. Hvilken karakter er riktig å gi meg? Har hørt at siste prøve teller mest, siden jeg har blitt bedre og bedre og fjernet feil fra tidliggere oppgaver kan det hjelpe meg opp på en 5?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da ser jeg på systemet som korrupt og kriteriene jeg tenkte på har ikke noe å si.

Altså, går ikke ann å sette en helt nøytral karakter what so ever, må nok bare innse det og prøve å gjøre det beste ut av situasjonen :) .

 

Føler jeg fortjener 5, har jobbet mye for den. Og, nei, jeg er ingen black metal kis, og lærern min er heller ikke kristen, tipper jeg er gjennomsnittlig likt oss denne lærern :)

Bare så det er sagt så var det bare et eksempel på at man ikke alltid får den karakteren man fortjener ;) . Selv skal jeg innrømme at jeg kommer til å få mye bedre karakterer enn jeg egentlig fortjener.

Endret av Kun10kr
Lenke til kommentar

Ifølge Kunnskapsløftet skal standpunktkarakteren settes etter din sluttkompetanse. Jeg vil tro at dette vises best gjennom tentamenen din? Derfor skal du få en femmer. Noe annet ville vært galt.

 

Men som mange andre så synes kanskje læreren din at Kunnskapsløftet er tull, og h*n gir deg en firer. (Da kan du iallefall klage)

Lenke til kommentar

Har ikke du, trådstarter, fått et skjema eller fått vite om hvor mye oppgavene teller i forhold til hverandre?

Men som sagt; det er sluttkompetansen som gjelder. Det kan selvfølgelig diskuteres hva som er sluttkompetansen, fordi man f.eks. avslutter temaet "tegneserie" når du leverte denne oppgaven - og dermed blir 3/2 karakteren din i forhold til det kompetansemålet(siden man ikke har om dette temaet igjen).

Jeg hadde dog sett pengene på en 5'er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...