Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

kan jeg klage på muntlig eksamens karakter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

Har hatt muntlig eksamen idag, og sensoren spurte: hva skjedde i 1884 i Norge?

Jeg svarte masse rart da, fordi jeg ikke viste om det + at det ikke sto noe om det!(kikka i boka da jeg kom hjem)

Men kan jeg klage?

 

Du har klagerett ja. Kontakt administrasjonen på skolen din. Klageretten for videregående elever på eksamen er ganske omfattende og egentlig velfungerende. Du bør dog ha god begrunnelse for hvorfor du er uenig i karakteren du fikk (dvs. hva du mener du har gjort bra som bør kvalifisere deg til en høyere karakter)

Lenke til kommentar
Hei!

Har hatt muntlig eksamen idag, og sensoren spurte: hva skjedde i 1884 i Norge?

Jeg svarte masse rart da, fordi jeg ikke viste om det + at det ikke sto noe om det!(kikka i boka da jeg kom hjem)

Men kan jeg klage?

 

Du har klagerett ja. Kontakt administrasjonen på skolen din. Klageretten for videregående elever på eksamen er ganske omfattende og egentlig velfungerende. Du bør dog ha god begrunnelse for hvorfor du er uenig i karakteren du fikk (dvs. hva du mener du har gjort bra som bør kvalifisere deg til en høyere karakter)

 

men etter jeg har surfa rundt på nettet, så fant jeg ut at jeg måte eksamen på nytt. Det er noe jeg ikke har lyst til, har jo ferie nå:p men er ikke sikker... noen råd?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Hvor relevant var akkurat dette spørsmålet til deg om selve muntligeksamen din? Dersom du hadde eksamen i historie, får jeg opp følgende på 1884:

 

* Norges Birøkterlag stiftes

* Den norske Postorganisasjon stiftes, som Det norske Postmannslag

* Norsk Kvinnesaksforening stiftes

* Statsrådssaken ble gjennomført.

* Storbritannia proklamerer et protektorat over Somaliland.

* Avisen Social-Demokraten utgis første gang

 

Altså ikke noe veldig interessant. Så dersom du finner ut at dette spørmålet trekker deg ned, så vil jeg uansett anbefale deg å klage.

Lenke til kommentar
Hei!

Har hatt muntlig eksamen idag, og sensoren spurte: hva skjedde i 1884 i Norge?

Jeg svarte masse rart da, fordi jeg ikke viste om det + at det ikke sto noe om det!(kikka i boka da jeg kom hjem)

Men kan jeg klage?

 

Sikker på at det ikke var snakk om 1814?

Lenke til kommentar

hadde tenkt å klage på eksamen selv, siden sensoren var helt fucka når det kom til vurderingsgrunnlag. men ihvertfall;

jeg snakka med en veileder på skolen og han sa at det ikke gikk å klage på karakteren i muntlig eksamen, man kunne bare klage på tekniske ting som f.eks det at sensoren var drita eller no sånt...

dette er på ungdomskolen

Lenke til kommentar
hadde tenkt å klage på eksamen selv, siden sensoren var helt fucka når det kom til vurderingsgrunnlag. men ihvertfall;

jeg snakka med en veileder på skolen og han sa at det ikke gikk å klage på karakteren i muntlig eksamen, man kunne bare klage på tekniske ting som f.eks det at sensoren var drita eller no sånt...

dette er på ungdomskolen

 

mm, fant noe ut noe sånt også, men jeg kunne ta en ny eksamen, trekke nytt fag....

 

Hei!

Har hatt muntlig eksamen idag, og sensoren spurte: hva skjedde i 1884 i Norge?

Jeg svarte masse rart da, fordi jeg ikke viste om det + at det ikke sto noe om det!(kikka i boka da jeg kom hjem)

Men kan jeg klage?

 

Sikker på at det ikke var snakk om 1814?

 

ja, det var om norsk næringsliv og industrialisering:p

Lenke til kommentar
Hvor relevant var akkurat dette spørsmålet til deg om selve muntligeksamen din? Dersom du hadde eksamen i historie, får jeg opp følgende på 1884:

 

* Norges Birøkterlag stiftes

* Den norske Postorganisasjon stiftes, som Det norske Postmannslag

* Norsk Kvinnesaksforening stiftes

* Statsrådssaken ble gjennomført.

* Storbritannia proklamerer et protektorat over Somaliland.

* Avisen Social-Demokraten utgis første gang

 

Altså ikke noe veldig interessant. Så dersom du finner ut at dette spørmålet trekker deg ned, så vil jeg uansett anbefale deg å klage.

 

Jeg vil nok si 1884 er ganske viktig når det gjelder historie, for da ble parlamentarismen innført, og både Høyre og Venstre stiftet ;) Antar statsrådssaken er striden om parlamentarisme, som er en av de største politiske stridene vi har hatt i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...