Gå til innhold

Tekst over sliced bilde satt sammen med css til layout.


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å snuse litt på web-design i forbindelse med en forespørsel fra et lokalt veldedig foretak. Tidligere har jeg bare vært borti veldig enkel HTML.

 

For å enkelt få et fiffig design har jeg først smørt sammen noe i photoshop og deretter slicet og satt sammen ved bruk av tables i dreamweaver. Siden dette gav litt uforutsigbart utseende i ulike browsere har jeg laget den samme layouten i CSS, men jeg strever fortsatt med en ting:

 

Hvordan får jeg tekst lagt til i siden? Gjerne i html slik at det enkelt kan redigeres senere. Kanskje det går an å sette de sammensatte bildene som bakgrunn? Og deretter skrive tekst som står uavhengig av plassering på bildene? Hvordan gjør jeg eventuelt dette? Er litt forvirret her jeg sitter. Har lett litt rundt på nettet et par dager nå men jeg klarer ikke finne noe relevant informasjon på dette. (Annet enn at mange fraråder bruk av slices pga nedlastingstid og yadda yadda).

 

Jeg har klart å legge til en slags tekstboks, men syntes ikke den tjener til formålet:

<DIV STYLE="position:absolute; top:340px; left:4px; width:402px; height:221px; overflow: auto; font-family: 'Palatino Linotype', 'Book Antiqua', Palatino, serif; font-size: 15px; font-style: normal;">
<right>
 <p></p>
</right>
</DIV>

Om jeg kan justere linjeavstanden på denne kan jeg kanskje legge en eneste boks over hele sida og bare in/outdente teksta rundt? men kanskje det finnes bedre måter? Takk for alle eventuelle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...