Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen vil ikke starte opp


Anbefalte innlegg

Skulle sette inn noen nye RAM brikker i min stasjonære pc i dag, men oppdaget til min store irritasjon at skjermkortet var i veien for de nederste klipsene så jeg så ingen anne utvei enn og skru ut skjermkortet. Det gikk helt smertefritt og RAM brikkene gikk inn i sine respektive spor, satte inn skjermkortet og slo på strømforsyningen og startet dataen, den startet som normalt bortsett fra at skjermkortet ga viften sin 100% effekt og skjermen ikke fikk noe signal.

 

Skjermkortet er av typen XFX GeForce 8800GTS 320 og RAMen er av typen OCZ 4 GB dual

PC 6400

 

Er det skjermkortet som har tatt kveld?

 

-Rot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du skulle vel ikke ha et Asus hovedkort vel? OCZ minne og Asus sine HK går ofte veldig dårlig sammen ser du. Så det kan være minnet ditt som lager problemer.

Prøv med de gamle minne brikkene, virker det fint, sett inn en OCZ brikke og hvis mulig, sjekk spenningen til RAM i BIOS. Tar jeg ikke feil, skal det OCZ minnet ha 2.1 V spenning.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Hovedkortet er et Gigabyte GA-P35-DS3P og både de gamle RAM brikkene og de nye er OCZ

 

EDIT: Prøvde og ta ut de gamle RAM brikkene og kjøre med kun de nye, men da skjedde det rareste jeg har opplevd, dataen slo av og på med noe som virket op en loop på 10 sekunder oppstart, slå seg av ny oppstart uten at jeg hat rørt noe så slår den seg av etter 3 sekunder. Ble litt rotete forklart men men.

Endret av Rot
Lenke til kommentar
Hovedkortet er et Gigabyte GA-P35-DS3P og både de gamle RAM brikkene og de nye er OCZ

 

EDIT: Prøvde og ta ut de gamle RAM brikkene og kjøre med kun de nye, men da skjedde det rareste jeg har opplevd, dataen slo av og på med noe som virket op en loop på 10 sekunder oppstart, slå seg av ny oppstart uten at jeg hat rørt noe så slår den seg av etter 3 sekunder. Ble litt rotete forklart men men.

 

 

Som folk sier, prøv å kun bruke gamle brikker så finner du fort ut om det minnet som er feilen.

 

husket strømmen til skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...