Gå til innhold

Canon S10 Error E28 - Hvordan fikse


Anbefalte innlegg

Hei,

 

legger inn løsningen på et problem en kan oppleve med Canon sitt S10 digikamera.

 

Da vi endelig tok våre første steg i Paris og begynte å ta noen bilder av steder som Eifeltårnet, Triumfbuen, Notre Dame og Latiner-Kvarteret, sa plutselig kameraet mitt god natt.

 

Når jeg skrudde på kameraet, gikk linsen ut ett par sekunder før det blinket på topp-displayet: "E28."

 

Uheldigvis fikk jeg ikke fikset problemet før jeg fikk tilgang til internett. Det viste seg at E28 er en generell feilmelding for flere feil som kan oppstå i forbindelse med fokuserings-enheten. Dertill finnes det også flere løsninger, fra avanserte til mer enkle:

 

1. Ta ut batteriet (det oppladbare ja) og la det være ute i 20 minutt (det funka for meg.)

2. En tynn ledning inni linse-modulen er røket (fordi den løsnet fra limet som hindret linsen i å kappe ledningen i det linsen går inn.

3. En tysker sa at i det linsen går ut, blir to kabler presset mot et kontakt-område. Han sier problemet forsvinner hvis du lodder de to kablene mot kontakt-området.

 

Canon vil ikke gi informasjon om denne feilen- og tar en flat rate på 150$ for å fikse kameraet- og så mye er det ikke værdt lengre...

 

Jeg hadde tatt omkring 8000 bilder med kameraet mitt da det slutta å funke. Håper dette kan hjelpe noen i nød.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...