Gå til innhold

Evt kjøp av mac i statene


Anbefalte innlegg

Snart skal jeg til statene. For litt siden kom jeg på at jeg får feriepenger og en lønning like før jeg drar over sjøen. Så tenkte jeg at jeg kanskje kunne kjøpe meg en mac der borte, med tanke på at jeg sparer en 3 lapper.

 

Men så kommer evt problemer:

- Hvordan er det med tastaturet? Vil alltids trenge æøå, og tviler på at norsklæreren min blir veldigg happy med store a-er ol.

 

- Størm, hvis jeg har forstått rett, så bruker ikke amerikanerne likt strømkontakt som oss, hvordan er det med det?

 

Noe annet jeg bør tenke på? Jeg trenger en ny pc med litt futt, så jeg kjøper ikke bare for å kjøpe, hvis det er det dere tror...

 

takker for alle evt svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Hvordan er det med tastaturet? Vil alltids trenge æøå, og tviler på at norsklæreren min blir veldigg happy med store a-er ol.

 

du kan bytte til norsk tastatur og språk i os x, men ikke på selve tastene på tastaturet. hvis du skriver med touch spiller det ingen rolle. hvis du har et mentalt bilde av et norsk tastatur i hodet, spiller det ingen rolle. hvis du ikke gjør noen av delene, vil du venne deg til det etter hvert.

 

- Størm, hvis jeg har forstått rett, så bruker ikke amerikanerne likt strømkontakt som oss, hvordan er det med det?

 

du må kjøpe en adapter. 200 kroner på flyplassen.

 

Noe annet jeg bør tenke på?

 

Ikke ta med hele pakka gjennom tollen :) pakk den i en koffert. eller la orginalemballasjen bli liggende i usa eller noe sånt. du får problemer med reklamasjon og garanti, og burde kanskje kjøpe en applecare-kontrakt i norge.

 

"Jeg trenger en ny pc med litt futt, så jeg kjøper ikke bare for å kjøpe, hvis det er det dere tror..."

 

neida. klart ikke :)

Lenke til kommentar
- Hvordan er det med tastaturet? Vil alltids trenge æøå, og tviler på at norsklæreren min blir veldigg happy med store a-er ol.

 

du kan bytte til norsk tastatur og språk i os x, men ikke på selve tastene på tastaturet. hvis du skriver med touch spiller det ingen rolle. hvis du har et mentalt bilde av et norsk tastatur i hodet, spiller det ingen rolle. hvis du ikke gjør noen av delene, vil du venne deg til det etter hvert.

 

- Størm, hvis jeg har forstått rett, så bruker ikke amerikanerne likt strømkontakt som oss, hvordan er det med det?

 

du må kjøpe en adapter. 200 kroner på flyplassen.

 

Noe annet jeg bør tenke på?

 

Ikke ta med hele pakka gjennom tollen :) pakk den i en koffert. eller la orginalemballasjen bli liggende i usa eller noe sånt. du får problemer med reklamasjon og garanti, og burde kanskje kjøpe en applecare-kontrakt i norge.

 

"Jeg trenger en ny pc med litt futt, så jeg kjøper ikke bare for å kjøpe, hvis det er det dere tror..."

 

neida. klart ikke :)

 

Takker for godt svar. Nå er jeg faktisk ganske klar etter jeg fikk se hva jeg fikk i feriepenger. Kommer til å blir veldig mange år til jeg skal til staten igjen, og jeg får bare denne sjangsen til å kjøpe en "billig-mac".

 

Kan jeg bare spasere inn i en applebuttik og be om å kjøpe en apple-care kontrakt? Koster det da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...