Gå til innhold

[Løst]Beskytte Filer, anbefalte pogrammer eller metoder?


AnQ

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg liker bare å ha litt privatliv på PCen eller holde andre fra mine ting.

Så lurte jeg bare på hvordan var den beste måten på å hindre dei å komme inn på filene mine men samtidig ha ein mulighet til å hente filene igjen hvis det skulle vert et problem.

 

Takk på forhånd:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

To raske eksempler:

http://www.steganos.com/us/products/for-free/safe-one/

http://www.truecrypt.org/

 

Når det gjelder beskyttelse, så er de begge like gode. Det er bare litt for mye TV titting som har gjort slik at folk tror man trenger 2048-bit kryptering. Med et godt passord, vil det ta dem uker om ikke måneder og år for å cracke koden. Dette uansett hvilke krypteringsalgoritme du velger å bruke. Og lenge før den tid, vil du ha kommet tilbake for å bruke PCen igjen. Nå er det mulignes en smaksak, men jeg synes Steganos er hakket enklere i bruk enn TrueCrypt. Nå sjekket jeg ikke denne funksjonen når jeg brukte TrueCrypt, men om du ikke er den beste til å huske eller flink til å lage et godt passord. Så gir Steganos deg mulighet til å bruke en USB enhet som "nøkkel" får å åpne safen. Dette kan være alt fra å bruke iPod, minnepenn eller digitalkamera. Du kan også med Steganos velge et bilde fra PCen som du bruker som "nøkkel", eller du kan benytte deg av PicPass funksjonen som gjør slik at du må klikke på 36 bilder i valgt rekkefølge for å åpne safen. Det kan muligens være enklere å huske til eksempel 1-5-12-30-36 enn å huske et passord som består av store tegn, småtegn, spesialtegn og tall. Det som gir Steganos en real ripe i lakken i forhold til TrueCrypt, er mengden lagringsplass. Mens Steganos kun gir deg 1+1GB lagringsplass for å kryptere dine filer, gir TrueCrypt deg så mye du bare klarer, så lenge du har nok lagringsplass på disken.

 

Så for å summe det hele opp. Er det snakk om små filer, ville jeg valgt Steganos. Er det snakk om ti-talls GB, ville jeg valgt TrueCrypt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...