Gå til innhold

[Løst]feilmelding når backup avspilles


degos1

Anbefalte innlegg

jeg har relativt ny data (8 mnd gammel), og såklart like ny dvd-brenner (OPTIARC DVD RW AD 7530B ATA Device -- ifølge enhetsbehandling).

 

Jeg kjøpte fifa 09 for ei ganske god stund siden, men under frakt da jeg tok det med hjem for sommeren, ble det en særdeles stygg ripe i det. jeg har akkurat modifisert XBOXEN min med ixtreme 1.6, sånn at jeg kunne laste ned FIFA09, brenne det ut, og alikevel ha spillet (kan diskuteres om det er piratkopiering, det får så være).

 

Jeg har kjøpt Verbatim Dual Layer DVD+R-plater, og brenner det ut, slik som alle de forskjellige forums har vist meg på nett. jeg har brent det ut to ganger, med cloneCD og imgburn.

 

det funker ganske greit i starten, jeg kommer meg inn i spillet, men tvert det begynner å loade til kamp, henger det seg opp, og jeg får beskjed om å ta ut spillet, og pusse det godt, eller restarte XBOXEN. etter 10 forsøk ble jeg fette lei, og jeg vender derfor snuten hit, det klart beste norske xboxforumet.

 

hva kan være feil? XDVDMulletterbeta 10.1 sier at spillet er kompatibelt med den angivelige ixtreme firewiren jeg har fått fikset. DVDene jeg har kjøpt er like kompatible, og jeg kan ikke skjønne at det skulle være noe i veien med DVD-brenneren.

 

hva kan være feil?

 

jeg er desperat, irritert og spillegal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i og med at alle andre spill jeg har (orginale såklart) fungerer, samt at jeg prøvde å brenne ut en data-dvd fra dataen idag, antar jeg at problemet ligger i dvd-brenneren.

 

noe som irriterer meg skikkelig.

 

har prøvd å brenne med følgende program til nå: dvd-decrypter, imgburn og cloneDVD.

 

så, med mindre noen har opplevd samme problem, eller kjenner noen som har det, antar jeg at det ikke er mulig å gjøre noe annet enn å prøve med en annen brenner, eventuelt kjøpe meg en ny en.

 

uansett, takk alle for innspill!

Lenke til kommentar

Du oppgir fortsatt ikke hvilken hastighet du brenner på. Du må brenne på x2 eller x4 for at det skal bli noe bra resultat ut av det. Men siden du ikke nevner det så regner jeg med du gjør det.

 

Når det kommer til imgburn 530XD så visste jeg faktisk ikke at det var vidreutvikling av gamle dvddecrypter xD. Kanskje jeg skal teste det ut :)

Lenke til kommentar
Når det kommer til imgburn 530XD så visste jeg faktisk ikke at det var vidreutvikling av gamle dvddecrypter xD. Kanskje jeg skal teste det ut :)

ugh, tok meg sjøl 1 år å finne det ut selv. men når jeg så at det var samme mann som lagde det var det ingen vei utenom :) imgburn.com

 

obs: det er en forskjell og det er at man ikke kan omgås kopisperre på originale dvder og pcspill.

 

Jeg bruker Imgburn til alt, bortsett fra musikk som er enklere med mediamonkey.

Lenke til kommentar
Du oppgir fortsatt ikke hvilken hastighet du brenner på. Du må brenne på x2 eller x4 for at det skal bli noe bra resultat ut av det. Men siden du ikke nevner det så regner jeg med du gjør det.

 

Man må overhodet ikke brenne på 2.4x eller 4x, det kommer helt an på brenneren. Mange brennere takler 8x på Verbatim 2.4x plater helt greit. Jeg vil anbefale f.eks. gratisprogrammet Opti Drive Control (tidligere Nero CD-DVD Speed) og kjøre en disc quality scan på en brent plate, så ser man fort hvilken kvalitet det er på brenningen, og om det er platen som er problemet eller ikke.

 

Det kan fortsatt også være laseren som er dårlig. Har fikset mange 360 drev som leser original-plater helt ok, men sliter med å lese brente dual-layer plater. Pot justering eller bytte av laser har i de fleste tilfeller løst problemet.

Lenke til kommentar
Du oppgir fortsatt ikke hvilken hastighet du brenner på. Du må brenne på x2 eller x4 for at det skal bli noe bra resultat ut av det. Men siden du ikke nevner det så regner jeg med du gjør det.

 

Man må overhodet ikke brenne på 2.4x eller 4x, det kommer helt an på brenneren. Mange brennere takler 8x på Verbatim 2.4x plater helt greit. Jeg vil anbefale f.eks. gratisprogrammet Opti Drive Control (tidligere Nero CD-DVD Speed) og kjøre en disc quality scan på en brent plate, så ser man fort hvilken kvalitet det er på brenningen, og om det er platen som er problemet eller ikke.

 

Det kan fortsatt også være laseren som er dårlig. Har fikset mange 360 drev som leser original-plater helt ok, men sliter med å lese brente dual-layer plater. Pot justering eller bytte av laser har i de fleste tilfeller løst problemet.

 

Det er da merkelig, har lest ihvertfall 20 ganger på dette forumet at man skal brenne på så lav hastighet som mulig. Og bruke Verbatim plater. Fordi at laseren i DVD spillere, Ps2, xbox 360 etc ikke alltid klarer å lese så fort. Mange som klager over pop-in i spill pga at de har brent for fort. Så ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
Det er da merkelig, har lest ihvertfall 20 ganger på dette forumet at man skal brenne på så lav hastighet som mulig. Og bruke Verbatim plater. Fordi at laseren i DVD spillere, Ps2, xbox 360 etc ikke alltid klarer å lese så fort. Mange som klager over pop-in i spill pga at de har brent for fort. Så ikke vet jeg.

 

At man skal brenne på så lav hastighet som mulig er praktisk talt en myte skapt av folk som ikke vet bedre. Gamle brennere eller dårlig media har en tendens til å slite ved høye hastigheter, men de fleste nye brennere og Verbatim media kan tvert i mot gi bedre resultater ved høye hastigheter.

 

Som sagt, bruk et disc quality scan program som f.eks. Nero CD-DVD Speed, DVDInfoPro eller Opti Drive Control og kjør en scan for å se error raten på en brent plate. Det vil gi en klar indikasjon på kvaliteten og legge all tvil til side om du tror brenner, hastighet eller plate er problemet.

Lenke til kommentar
Det er da merkelig, har lest ihvertfall 20 ganger på dette forumet at man skal brenne på så lav hastighet som mulig. Og bruke Verbatim plater. Fordi at laseren i DVD spillere, Ps2, xbox 360 etc ikke alltid klarer å lese så fort. Mange som klager over pop-in i spill pga at de har brent for fort. Så ikke vet jeg.

 

At man skal brenne på så lav hastighet som mulig er praktisk talt en myte skapt av folk som ikke vet bedre. Gamle brennere eller dårlig media har en tendens til å slite ved høye hastigheter, men de fleste nye brennere og Verbatim media kan tvert i mot gi bedre resultater ved høye hastigheter.

 

Som sagt, bruk et disc quality scan program som f.eks. Nero CD-DVD Speed, DVDInfoPro eller Opti Drive Control og kjør en scan for å se error raten på en brent plate. Det vil gi en klar indikasjon på kvaliteten og legge all tvil til side om du tror brenner, hastighet eller plate er problemet.

 

 

ok, da vet jeg det :). Trodde man måtte gjøre det fordi at drevene til xbox 360 etc ikke leste så fort. hehe.

Lenke til kommentar

takk, jerkenov, jeg skal prøve det umiddelbart.

 

jeg brenner på 2,4x, det virker som at verbatimplatene mine ikke kan brenne saktere enn det.

 

jeg har nå prøvd å brenne imaget med imgburn hos en venn av meg, som også har ny pc, og det ble feilmelding midt i prosessen.

 

jeg har satt layerbreak til rett antall, jeg har lest alle guider, og modnet, som utførte moddingen, har sagt at de har prøvd sine brente spill for å kontrollere at boxen takler det. boxen er forresten splitter ny, fikk den rett før jul, høres utrolig ut om drevet i den er dårlig.

 

men seriøst, takk for all info. som dere kan tenke dere irriterer jeg meg grønn, blå og lilla av dette. jeg hater når tekniske dupeditter ikke fungerer som de skal, uten at det finnes et konkret svar.

 

melder tilbake når jeg har prøvd de nevnte programmene.

Lenke til kommentar

okei, her er resultatene:

 

Generell informasjon

Drev: Optiarc DVD RW AD-7530B

Fastvare: NX09

Platetype:: DVD+R DL (MKM 003)

Valgt hastighet: Maksimum

PI errors

Maksimum: 1608

gjennomsnitt: 77.94

Totalt: 2330223

PI failures

Maksimum: 799

gjennomsnitt: 2.82

Totalt: 674783

PO failures: 392961

Jitter: n/a

Søkestatistikk

Brukt tid: 39:30

Antall samplinger: 29901

Gjennomsnittlig søkeintervall: 8.00 ECC

Avvik fjernet: 20

 

Jeg liker å tro at jeg er over gjennomsnittlig flink med data, og hvertfall gjennomsnittlig smart. Jeg har aldri brukt dette programmet før, men disse tallene føler jeg ikke kan være positive?

 

kan vi konkludere med at det er DVD-brenneren min som er herpa?

 

spillet jeg skulle ta backup av var som sagt tidligere fifa (grunnen er nevnt i første post), og dette er mappenavnet til spillet: Fifa_09_PAL_XBOX360-STRANGE.

 

når jeg leser i kommentarfeltet på piratbay-siden til spillet, ser jeg ingen med samme problem. hjelp en siste gang, nå :)

Lenke til kommentar
har du bildet av brenninga?

 

anyway, bytt brenner. det er en billig investering. pioneer er veldig bra, men du kan jo også gå på elkjop og hente en lite-on eller en samsung.

 

bildet av brenningen? hva mener du?

 

enten:

1. prtscrnbilde av imgburn ved fullført brenning

2. prtscrnbilde av nero cd-dvdspeed ved fullført brenning

 

jeg har ingen av delene

Lenke til kommentar
PI errors

Maksimum: 1608

gjennomsnitt: 77.94

Totalt: 2330223

PI failures

Maksimum: 799

gjennomsnitt: 2.82

Totalt: 674783

 

Dette er veldig dårlige resultater. Platen har nok områder som er veldig vanskelig for en 360. Så enten har du en dårlig batch med Verbatim media eller brenneren din gjør en dårlig jobb.

Lenke til kommentar
gjennomsnittet er brukbart, det er nok begynnelsen på brenning som gir maksresultatene og det er kun en "bug" i nero. (uten at det er bug, men den vises så godt i bildet.

 

pi errors kunne vært litt lavere

 

Snittene er bra, men så høye peaks er ikke noe bug. Jeg vil heller anta at det er mot slutten av første lag (evt. start av andre lag) at error raten skyter til værs. Ganske mange prosent av platen kan ha alt for høye error verdier uten at det nødvendigvis påvirker snittet noe særlig. Det har jeg sett utallige eksempler på.

Lenke til kommentar

Ting du kan prøve er:

 

-skrive ut et annet spill. Dette burde være det første du gjør etter to konsekvente feilbrenninger

 

-Pakk ut dvd filen på nytt fra rar arkivet.

 

-Finn en alternativ kilde til spillet

 

 

Hvis det oppstår feil under brenneprossesen sier imageburn ifra, så jeg tror det er dvd-filen du prøver å brenne ut det er noe feil med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...