Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]På jakt etter sveiseapparat


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg et sveiseapparat, har sett lit rundt om kring og funnet et til rimelig pris. Må ha et til 0- rundt 2000, har ikke så mye penger. har funnet dette på biltema men lurer på om det er noe bra. Skal bare brukes til hobby-sveising så eg trenger nok ikke gass. har tenkt å lage go-cart osv. lage ramme og sånnt.

håper å få noen gode responser.

 

No-gas-sveis 130E

1-fas sveis for sveising uten gass med flussfylt tråd. Produsert i stabil stålplate. For sveising i stålplate. Spesielt egnet for hjemmebruk. Med termosikring som bryter strømmen automatisk ved overoppheting. Separat bryter/knapper for innstilling av trådmatingshastighet og strømstyrke. Leveres komplett med flussfylt sveisetråd, tilbakelederkabel med godsklemme og 2 m slangepakke med sveisepistol.

Tekniske data:

Nettilkopling: 1-fas, 50 Hz

Nettspenning, V: 230

Sikring, A: 16

Innstillingsområde, A: 45–90

Tomgangsspenning, V: 22

Spenningstrinn: 2

Intermittensfaktor, A: 85–25 %

Sveisetråd, Ø mm: 0,9

Mål, mm: 170 x 300 x 330

Vekt, kg: 15

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som du har kikket på samme sveiseapparat som pappa kjøpte, og det funka finfint det. Det var relativt enkelt å bruke, og sveisene virka solide. Nå skriver jeg relativt enkelt, fordi det krever en viss teknikk for å unngå å brenne hull i metallet og få til en jevn og fin sveisesøm, men jeg vil påstå at det er enklere å lære seg andre typer sveiseapparat.

Lenke til kommentar

takk for svaret :D, tror jeg ska gå for det ja..:p

 

Har kjøpt meg en video som hetter "Arc Welding" så jeg har litt kunnskap om sveising + jeg har en onkel som kan sveise, men han er så opptatt med nordsjøen..

 

er det bra kontrollering av AMP på dette apparatet?

Endret av einjoh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...