Gå til innhold

Priser på videokamera i Hong Kong?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husk at i Japan bruker dem NTSC i stedet for PAL, som vi har i Europa. Det vil si inkompatibilitet. MEN jeg har en kompis som kjøpte sitt 120BT i USA, hvor dem altså også har NTSC, og han sier han aldri har hatt problemer med overføring. Det vil si at de fleste TVer kan faktisk vise NTSC.... øhh... Men NTSC har altså også dårligere oppløsning, og fler bilder per sekund gir enda mer "videoaktig" bilde i tilfelle du vil lage film.

Lenke til kommentar

Styr unna NTSC, med mindre du har planer om å flytte til et NTSC-land eller planlegger å lage film for publikum der.

 

Man får kjøpt PAL-ting i Østen også. Det meste er jo laget der. Tror det er tullete å kjøpe kamera der uten at du tester det på forhånd. Bestiller du pr post kan du fort risikere å få en murstein i esken, eller et billigere kamera, om du ikke vet at butikken 100% er seriøs.

 

Fredrik

Lenke til kommentar

Tror nok ikke at jeg hadde bestilt på "postordre" fra Asia, nei. Men jeg lurer bare på om det er mulig å finne ut hva prisene ligger på der nede. Skal studere i Australia noen år, så jeg reiser via Hong Kong ca. 2 ganger i året. Så da er det jo bare å svippe innom byen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...