Gå til innhold

Laptop til maks 8000!


Anbefalte innlegg

Jeg driver å leter etter en laptop til maks 8000 kr. Jeg studerer ikke i hjembyen min, og trenger derfor en ok pc jeg kan ta med meg når jeg reiser hjem. Ellers kjeder man jo seg halvt ihjel(kommer fra Finnmark).

 

Har egentlig ikke så god peiling på hardware lengre. Er kommet så mye nytt siden mine gamerdager(core 2 duo etc). Skjønner ikkeno =)

 

Jeg leter etter en pc som:

 

-Kan kjøre spill som wow helt problemfritt. Og kjøre nye spill på lavere krav om det er mulig for denne prisen? En laptop jeg kan laste ned filmer og se filmer på. Ellers skal den vel bare brukes til surfing. Jeg bryr meg altså ikke så mye om vekt ettersom jeg mest kommer til å bruke den hjemme.

 

Har sjekket denne laptopen(http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10567338%3bc%3a100561%3bfl%3a0) med disse konfigurasjonene:

 

- 15.6" Wide-LED skjerm 1366x768 HD-klar

 

- INTEL CORE 2 DUO P8700 2.53GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W

 

- 250GB SATA 5400RPM 2.5"

 

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

 

Prisen kom vel på ca 7.8k

 

Er det et grett kjøp? Den vil vel kjøre de fleste spill rimelig grett. Mer enn bra nok til WoW iaff vil jeg regne med. Er det en ok pc på andre måter?

 

Om noen har kommentarer til denne eller andre alternativer så blir jeg meget glad! :)

Endret av Lorph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg driver å leter etter en laptop til maks 8000 kr. Jeg studerer ikke i hjembyen min, og trenger derfor en ok pc jeg kan ta med meg når jeg reiser hjem. Ellers kjeder man jo seg halvt ihjel(kommer fra Finnmark).

 

Har egentlig ikke så god peiling på hardware lengre. Er kommet så mye nytt siden mine gamerdager(core 2 duo etc). Skjønner ikkeno =)

 

Jeg leter etter en pc som:

 

-Kan kjøre spill som wow helt problemfritt. Og kjøre nye spill på lavere krav om det er mulig for denne prisen? En laptop jeg kan laste ned filmer og se filmer på. Ellers skal den vel bare brukes til surfing. Jeg bryr meg altså ikke så mye om vekt ettersom jeg mest kommer til å bruke den hjemme.

 

Har sjekket denne laptopen(http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st%3a10567338%3bc%3a100561%3bfl%3a0) med disse konfigurasjonene:

 

- 15.6" Wide-LED skjerm 1366x768 HD-klar

 

- INTEL CORE 2 DUO P8700 2.53GHZ 1066MHz FSB 3MB cache 25W

 

- 250GB SATA 5400RPM 2.5"

 

- 4GB DDR3 SO-DIMM 1066MHz (2x2GB)

 

Prisen kom vel på ca 7.8k

 

Er det et grett kjøp? Den vil vel kjøre de fleste spill rimelig grett. Mer enn bra nok til WoW iaff vil jeg regne med. Er det en ok pc på andre måter?

 

Om noen har kommentarer til denne eller andre alternativer så blir jeg meget glad! :)

Du må huske at på Multicom så kommer OS i tillegg, det er ikke inkludert, så du må legge til 1500 ca :thumbdown:

Lenke til kommentar

Og er det noen som har erfaring med Multicom? En kompis anbefalte meg å ikke kjøpe multicom-laptop ettersom hans laptop er helt fucked etter to år og han klager på servicen. Skal innrømme at denne laptopen frister. Mye for penga virker det som.

Lenke til kommentar

Blir avsporing i compal-tråden så tar det her :)

 

Ettersom de ikke hadde compal inne på lageret hos mc, så bestemte jeg meg for å kjøpe noe annet. Har sett litt rundt og akkurat nå står jeg mellom disse to:

 

Acer Aspire 6930G 6500,- hos mpx

 

Prosessor: Intel Core 2 Duo T6400

Skjerm : 16" WXGA 1366x768 Acer CrystalBrite™ TFT LCD

Minne : 4 GB (2 x 2048MB)DDR2 Minne NB: Kun ca. 3070MB RAM vil være synlig i Windows da skjermkortet allokerer internminne for optimal ytelse.

Harddisk: 250 GB Harddisk

Grafikk : ATi4650-1024MB , støtter Microsoft® DirectX® 10 og PCI Express®

 

Acer Aspire 7738G CPT2 8000,- hos mpx

 

Prosessor: Intel® CPT2 T6400

Skjerm : 17.3" HD+ 1600 x 900, Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD

Minne : 4GB (2x2048MB) DDR3 memory, upgradeable to 4 GB using dual soDIMM modules

Harddisk : 500 GB Harddisk

Chip-set : Mobile Intel® PM45 Express Chipset

Grafikk : GeForce GT 130M 1024MB

 

 

Like mye minne i begge, men DDR3 i den siste. I følge Notebookcheck så skal ATI-kortet være bedre. Større HD(litt care) i den siste, og prossessoren har jeg ikke så mye peiling på. Er prossessoren og DDR3 verdt 1500kr ekstra? Spesielt hvis ATI-kortet i den første er bedre enn GT130 M (tar forbehold om at jeg kan ha missforstått testen). Håper noen kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Blir avsporing i compal-tråden så tar det her :)

 

Ettersom de ikke hadde compal inne på lageret hos mc, så bestemte jeg meg for å kjøpe noe annet. Har sett litt rundt og akkurat nå står jeg mellom disse to:

 

Acer Aspire 6930G 6500,- hos mpx

 

Prosessor: Intel Core 2 Duo T6400

Skjerm : 16" WXGA 1366x768 Acer CrystalBrite™ TFT LCD

Minne : 4 GB (2 x 2048MB)DDR2 Minne NB: Kun ca. 3070MB RAM vil være synlig i Windows da skjermkortet allokerer internminne for optimal ytelse.

Harddisk: 250 GB Harddisk

Grafikk : ATi4650-1024MB , støtter Microsoft® DirectX® 10 og PCI Express®

 

Acer Aspire 7738G CPT2 8000,- hos mpx

 

Prosessor: Intel® CPT2 T6400

Skjerm : 17.3" HD+ 1600 x 900, Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD

Minne : 4GB (2x2048MB) DDR3 memory, upgradeable to 4 GB using dual soDIMM modules

Harddisk : 500 GB Harddisk

Chip-set : Mobile Intel® PM45 Express Chipset

Grafikk : GeForce GT 130M 1024MB

 

 

Like mye minne i begge, men DDR3 i den siste. I følge Notebookcheck så skal ATI-kortet være bedre. Større HD(litt care) i den siste, og prossessoren har jeg ikke så mye peiling på. Er prossessoren og DDR3 verdt 1500kr ekstra? Spesielt hvis ATI-kortet i den første er bedre enn GT130 M (tar forbehold om at jeg kan ha missforstått testen). Håper noen kan hjelpe :)

 

Sorry om jeg maser, men har lyst å bestille så fort som mulig. Noen som har noen innspill til spørsmålet jeg stilte ovenfor?

Lenke til kommentar
Blir avsporing i compal-tråden så tar det her :)

 

Ettersom de ikke hadde compal inne på lageret hos mc, så bestemte jeg meg for å kjøpe noe annet. Har sett litt rundt og akkurat nå står jeg mellom disse to:

 

Acer Aspire 6930G 6500,- hos mpx

 

Prosessor: Intel Core 2 Duo T6400

Skjerm : 16" WXGA 1366x768 Acer CrystalBrite™ TFT LCD

Minne : 4 GB (2 x 2048MB)DDR2 Minne NB: Kun ca. 3070MB RAM vil være synlig i Windows da skjermkortet allokerer internminne for optimal ytelse.

Harddisk: 250 GB Harddisk

Grafikk : ATi4650-1024MB , støtter Microsoft® DirectX® 10 og PCI Express®

 

Acer Aspire 7738G CPT2 8000,- hos mpx

 

Prosessor: Intel® CPT2 T6400

Skjerm : 17.3" HD+ 1600 x 900, Acer CineCrystal™ LED-backlit TFT LCD

Minne : 4GB (2x2048MB) DDR3 memory, upgradeable to 4 GB using dual soDIMM modules

Harddisk : 500 GB Harddisk

Chip-set : Mobile Intel® PM45 Express Chipset

Grafikk : GeForce GT 130M 1024MB

 

 

Like mye minne i begge, men DDR3 i den siste. I følge Notebookcheck så skal ATI-kortet være bedre. Større HD(litt care) i den siste, og prossessoren har jeg ikke så mye peiling på. Er prossessoren og DDR3 verdt 1500kr ekstra? Spesielt hvis ATI-kortet i den første er bedre enn GT130 M (tar forbehold om at jeg kan ha missforstått testen). Håper noen kan hjelpe :)

 

Sorry om jeg maser, men har lyst å bestille så fort som mulig. Noen som har noen innspill til spørsmålet jeg stilte ovenfor?

Funker den :)

Lenke til kommentar

Takk for svaret =)

 

Er ikke en som er veldig opptatt av skjerm, så tror du at det er LED utgjør så stor forskjell? Ser jeg trodde det var to forskjellige prosessorer, men er vel bare to måter å skrive samme prosessor på? Hvorfor er den så mye dyrerer når speccsa er rimelig lik? Skjermen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...