AudunGK91 Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 (endret) Hei! Skal oppgradere pc'en min litt med ny CPU, Hovedkort og RAM, men trenger hjelp til hva jeg skal velge. Jeg bruker pc'en til en del HD videoredigering, Adobeprogrammer som Photoshop og Illustrator og nyere spill som Farcry2 og Fallout3. Jeg vil gjerne spille kommende spill med kurant grafikk uten noe hakking. Siden jeg redigerer en del film, trenger jeg også minst én firewire port. Jeg vil helst ikke bruke særlig mye mer enn 3000,- Spesifikasjonene mine nå er: Hovedkort: Abit KN8 SLi Skjermkort: GeForce 9600 GT 1024mb CPU: AMD Athlon 64 3800+ RAM: 4 x 1024mb PSU: 450W Takker for alle svar! Endret 6. juni 2009 av mongohevv
Prusk Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Et greit utgangspunkt om du er fornøyd med dagens skjermkort. ----> Handlevogn Alternativt må du ned i pris på CPU for å kjøpe bedre skjermkort. Et toppkort krever sannsynligvis mer strøm enn din PSU gir fra seg (du har ikke skrevet merke?). Hovedkortet støtter denne CPUen, men vil ikke støtte CPU med peak 125W. Da må du opp 3-400 kroner i pris.
AudunGK91 Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Skrevet 7. juni 2009 Takk for svar! Jeg får høre at amd er bedre enn intel og omvendt hele tiden, men uten begrunnelse. Har også fått høre at om jeg skal ha mer enn 2 kjerner så burde jeg gå for quad, ikke triple-core. Skjermkortet er jeg fornøyd med ja:)
Prusk Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Kan ikke skjønne hvorfor noen skal insistere på at Quad er bedre enn trekjerne. Kommer veldig an på hva du skal bruke det til. Til den prisen er denne CPUen det beste du får.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå