Gå til innhold

begynne å overklokke, tips til billig yet bra gear?


Anbefalte innlegg

hei

 

har lyst å begynne å overklokke men vil ikke bruke pcen jeg har no og vil ikke legge mye penger i det.

 

er det noen som har tips til noen meget(!!!) billige men dugelige komponeneter til oc ?

 

takker for alla svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om du har tenkt deg å starte å teste og brife med % overklokk så kan en av de billige intel dualcorecpuene være gode mener jeg. har hørt at flere av de klokker veldig bra mtp den lave prisen.

 

Henger meg på her jeg, tenkte å prve litt lett OC`ing.

 

Har selv E5200 Dual core, den skal vist være bra å klokke, men har dessverre et rævva HK, trenger derfor anbefaling på et relativt rimelig HK som er greit å klokke en E5200 på. Er f.eks Gigabyte GA-73PVM-S2H et bra kort?

 

Og hvor viktig er det med riktig RAM?

Lenke til kommentar

Man vil gjerne ha et hovedkort med gode muligheter for a øke fsb og volt-instillinger. P45/P35 of X48/X38 chipset er vist tingen for lga775 prossesorer. Generellt råd vil være å unngå nForce chipset om man ikke trenger de for å kjøre 2 eller flere skjermkort i SLI. Rimelige P45 hovedkort er å få tak i nå (Godt under tusenlappen)

 

Når det kommer til minne, så duger det meste et stykke på vei. Skal det handles vil jeg anbefale brikker som er ratet til høy MHz, da minnefrekvensen og fsb/klokke frekvensen henger nøye sammen. Det er kjipt å ikke klare få ut det siste lille fordi rambrikkene ikke klarer hastigheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...