Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Fins det håp for meg? Div. selvtillitsproblemer + unormalt snevert kosthold


Gjest smårar

Anbefalte innlegg

Gjest smårar

Hei. Jeg er en gutt på 20 år. Jeg er redd for at jeg aldri kommer til å oppleve et forhold. Selvtilliten er helt grei når det gjelder alt annet enn det å prøve på noe mer enn vennskap med jenter. Litt av årsaken ligger i at jeg var et stort mobbeoffer og gikk glipp av mye sosialt - først i vgs begynte jeg å være sosial, og klarte etterhvert å komme så langt at jeg nå klarer å småprate med jenter. Bestandig om jeg prøver på noe mer går det galt, det blir pinlig osv, men jeg klarer på et vis å takle avslag. Greit nok, engang kommer jeg sikkert til å være heldig. Men det er ikke enkelt. At jeg er usikker på utseende hjelper ikke.

 

Men om jeg noensinne kommer noen vei er jeg redd for at det ikke kommer til å gå langt, for at det ikke kommer til å vare. Jeg er på en måte litt rar, og alt for sta. Jeg er direkte redd for å etterhvert komme opp i intime situasjoner. For mange år siden skjedde det en liten filleting. Den ene testikkelen min bestemte seg for å vri seg om og kvele seg selv, en suacidal testikkel, og den ble fjernet. Utgjør ingenting i praksis, men det er liksom noe jeg alltid har i bakhodet.

 

Det som kansje er det største problemet mitt er kostholdet. Mat er jo viktig, og det virker som det å gå ut og spise nesten er et must om man skal sjarmere drømmedamen. Jeg er vegetarianer og jeg liker verken frukt eller grønnsaker. Alt av sosiale settinger med mat skyr jeg som pesten. Akkurat nå lever jeg på knekkebrød med peanutsmør, potetgull, småkaker og kanelboller. Jeg skjemmes over kostholdet, og det bidrar til at jeg ikke får gjort noe med kroppen min ellers. En stund trente jeg og var litt mer fornøyd med kroppen min, men jeg orker ikke lenger å spise nok til det. Jeg har prøvd, og vet at iet er omtrent umulig å endre kostholdet mitt. Kostholdet fører også til at jeg er litt undervektig, såpass at det er litt synlig.

 

Selvtilliten jobber jeg sakte men sikkert med. Tror egentlig det meste hadde kommet av seg selv om jeg kom noen vei med ei forståelsesfull jente. Men kostholdet mitt er liksom en stor barriere. Ser for meg masse pinlige situasjoner som kan oppstå av det i et forhold. Kan jenter overse slikt om jeg ellers er forholdsvis normal? Fins det virkelig håp for meg?

 

(PS. ønsker ikke oppfordringer om PUA-metodikk som en måte å komme noen vei. Har lest litt for å prøve å bli flinkere til å forstå jenter, men PUA-konseptet liker jeg ikke.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok du burde snakke med en kostholdsekspert eller noe lignende. De kommer garantert til å ordne en del grønnsaks og fruktretter du kommer til å like.

 

Virker som du liker nøtter også. Så spis mye forskjellige nøtteblandinger, mye energi i det. Det er alltid håp ;)

Endret av Christeven
Lenke til kommentar

Spis havregrøt det er sunt og godt, bytt ut knekkebrød med groft brød med gulost. Hvis du syntes det er kjedelig å trene på et treningsenter burde du prøve å gå ut å løpe, særlig hvis du har noen å løpe med, hvis ikke ta en mp3 spiller å hør på musikk mens du løper.

 

Hvis du vil bli bedre med damer kan du sjekke ut pua, http://www.pickupartist.no/Forum/

Hvis du ser på inner game er det en tråd om hvordan du kan få god selvtillit osv.

 

så at du ikke likte pua konseptet men natural game er ikke det samme som rutiner, natural game handler om at du skal få bedre selvtillit og bli bedre på å snakke med jenter. Det handler om å bli en intresang og tiltrekkende person, ikke en som bruker metoder for å få damene i sengen :p Er mange som ser på pua feil, tror du har missforstått litt.

 

Det handler også om å overkomme frykten ved å ta kontakt med nye jenter, derfor tror jeg du kan lære noe av det.

Endret av wallawalla
Lenke til kommentar
Gjest smårar

Kansje var jeg ikke klar nok på det - men å forandre kostholdet mitt er omtrent umulig. Gikk til psykolog, var faktisk en kort stund innlagt, i et forsøk på å få det til å bli bedre.

 

Jeg vet at jeg er en intressant person, og jeg har en viss anelse om at jeg er litt tiltrekkende. Var faktisk halvveis populær på vgs.

 

Klarer ikke å trene siden jeg ikke er istand til å spise nok til at jeg får utnytte av det. Treningssenter er omtrent uaktuelt, men har eget treningsrom hjemme + ei utrolig glad bikkje som gjør det gøy å jogge.

 

Har ikke frykt for å ta kontakt med nye jenter - men det blir fort bare smalltalk og det blir fort kjedelig.

Lenke til kommentar

Hva du skal gjøre for å unngå at det bare blir smalltalk kan du lære innen pua, f.eks at du må bruke kino(berøringer) for at jenta skal bli komfortabel med deg. Men hvis ikke du vil lese om hvordan det burde gjøres må du nesten bare prøve deg frem selv..

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anon_*

Jeg vil sterkt anbefale PUA. Jeg lærte meg litt og satt meg inn i det, og har ikke angret et sekund!

 

PUA er ikke manipulering, det er selvhjelp og burde vært et eget fag på skolen faktisk, for det har hjulpet meg noe helt ekstremt.

 

Jeg lover deg, du har absolutt ingenting å tape på å sette deg inn i PUA! Du har heller ingenting å tape på å snakke med jenter, har du vell?

 

Studer PUA, for din egen del og for alle andre som vil oppleve deg sin del! ;)

Lenke til kommentar

Trådstarter: Du har tydeligvis problemer. Kvitt deg med alle disse merkelige sperrene og nykkene dine, så skal du se at ting går mye bedre. Fortsetter du derimot å gå rundt med alle disse rare idèene dine, kommer du aldri til å ha ett forhold med noen dame.

 

Slutt å bekymre deg for hva du skal ha til middag på date med drømmedama. Bestill hva du vil, la dama bestille hva hun vil, ferdig med det. Og for Guds skyld: Ikke sitt å diskuter kosthold på daten. Da driter du på draget.

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt å fokusere på kostholdet før jeg tenkte på skjekking. Et dårlig kosthold er farlig for helsen, både nå, og i det lengre løp. Hvis du skal være veggis burde du ta kontakt med en kostholdsekspert som kan hjelpe deg. Det finnes fullt av gode alternativer og oppskrifter. F. eks chili con carne uten kjøttdeig.

Lenke til kommentar

Hei. skjønner deg veldig godt...

Det jeg tror er viktig er å ikke tenke så på jenter.

Med en gang du forstår at det ikke er vikti med kjærester i livet ditt vil du sikkert møte noen som liker deg.

Også må du huske at utseende ditt ikke er vikti for jenter som søker et langvarig forhold.

I forhold til kostholdet ditt vil jeg anbefale å spise mange forskjellige typer frukt.

Og når du finner noe du kanskje liker så spis det ofte. :)

Lenke til kommentar

Slik som andre som har deltatt i tråden, vil jeg også råde deg til å prioritere kostholdet før du begynner å tenke på sjekking. Feil kost over lang til kan være direkte helseskadelig og kan bli en ond sirkel. Hadde jeg vært deg ville jeg kontaktet fastlegen. Han/hun kan henvise deg videre til fagpersonell som er kvalifisert til å hjelpe deg.

 

Tenk på helsa di først, så jenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...