Gå til innhold

hjelp til login/members area


Anbefalte innlegg

Hei

 

skal til å lage en enkel hjemmeside. det som gjenstår er å få til "members area", altså et område for medlemmer med brukernavn og passord. dette er jeg helt blank på, så er ute etter noen tips om hvordan jeg kan få til dette, evt om det finnes noe "templates" for dette som jeg kan ta en titt på.

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du lager login siden på hjemmesiden din, og har sjekket om brukernavn og passord er riktige, så kan det være en god begynnelse å opprette sessions.

 

På et system jeg driver med nå, så har jeg valgt å gjøre det enkelt, ved å bl.a lagre brukergruppen i en session (admin, member, etc.). Dette blir da selvfølgelig sjekket mot dataabsen og brukernavet...

 

Deretter når jeg navigerer til en annen side, sjekker den sessionen om den er satt, er den satt er du inn logget hvis ikke er du ikke innlogget og du blir kastst til login.php (eller loginsiden i alle fall).

 

kjekke med denne måten er også at du da kan vise data som er ment til en som er medlem av admin ved å sjekke om perosnen er i admin gruppa eller ikke.

 

Ta en titt her også, for en metode som nok er sikrere: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1114279&hl=

 

Er litt usikker på om dette er det du var ute etter, men det er evt bae å spesifisere mer og spørre igjen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...