Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja det stemmer, det er Nikon D60 jeg vurderer. Har akkurat solgt E-520, men har igjen Olympus Zuiko ED 50-200mm som jeg selger til SubSmurf for det jeg kjøper D60 (Kr 4500.-) Jeg ble ikke helt fortrolig med Oly 520, så jeg forsøker da CanNik, jeg tester fortiden Nikon D90 m/SIGMA 17-70/2,8-4,5DC MACR med veldig bra resultat, men den blir for kostbar. Veldig usikker på hvilke valg jeg skal gjøre, men har ikke planer å bruke mye penger på Kamerahus, men på Objektiv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Dersom du vil satse hovedsaklig på objektiv, så stusser jeg enda mer på hvorfor du vil velge vekk Olympus, som har noen av de beste objektivene til dslr. Selv om utvalget kanskje ikke er like stort som hos konkurrentene.

Lenke til kommentar
Ja det stemmer, det er Nikon D60 jeg vurderer. Har akkurat solgt E-520, men har igjen Olympus Zuiko ED 50-200mm som jeg selger til SubSmurf for det jeg kjøper D60 (Kr 4500.-) Jeg ble ikke helt fortrolig med Oly 520, så jeg forsøker da CanNik, jeg tester fortiden Nikon D90 m/SIGMA 17-70/2,8-4,5DC MACR med veldig bra resultat, men den blir for kostbar. Veldig usikker på hvilke valg jeg skal gjøre, men har ikke planer å bruke mye penger på Kamerahus, men på Objektiv.

 

4000 så skal jeg seriøst vurdere det :thumbup:

Lenke til kommentar

Da kan du tenke over denne: Jeg går fra Canon til Olympus; delvis fordi jeg synes jeg får mer skarpe bilder med Olympus.

 

Jeg lånte en Nikon D40 og den oppførte seg ganske likt som Olympus i henhold til skarphet. Så en D60 kan være et alternativ.

 

Men jeg mistenker at det måten du tar bilder på som er årsaken til uskarpe bilder. Har du sett på EXIF på problembildene, og EXIF på de Nikon bildene du er fornøyd med.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...