Gå til innhold

Monkey Island 5 og Special Edition


Anbefalte innlegg

Lucasarts (endelig) og telltale games har begge fått fingen ut ang. Monkey Island.

 

256px-Monkey_Island.png

 

Telltale games har tatt på seg det svintunge ansvaret å lage MI5. Historien er strukket ut over 5 episoder og kan forhåndsbestilles for litt over en Birkeland. spillet kommer til PC og Wii

 

 

Mer Info om Tales of Monkey Island finner du her

 

Lucasarts slipper snart Secret of Monkey Island Special Edition.

dette er en "revamp" av det originale spillet med "hd" grafikk og dialog. spillet er direkte bygget oppå kildekoden til det originale spillet og man kan derfor søløst skifte mellom HD grafikk eller "Ye Olde Graphics"

Til Pc og 360

 

Se filmen hos Youtube

 

Mer Info om Secret of Monkey Island finner du her

 

 

Sjekk også Ron Gilberts Blog hvor han anmelder og gir morsom innsikt o det originale Secret of Monkey Island etter 15 år siden sist han var borti det.

Sjekk Ron Gilberts Blog her

 

så. på tide å finne håndkle å tørke sikkel (og/eller andre kroppsvesker) :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri likt at de bruker 3D i de nyeste Monkey Island-spillene. Det passer ikke helt med stilen til serien synes jeg. Jeg tror tegnet 2D hadde vært bedre, og til nød 3D i mer "tegnet" stil om de hadde fått til noen gode shadere til dette.

 

Uansett, jeg kommer nok til å investere i disse to spillene. Spesielt spesialversjonen av The Secret of Monkey Island. Spilte originalen med 16 farger i min barndom, så The Secret of Monkey Island: Special Edition skal jeg ha. :)

 

PS. Vet noen om The Secret of Monkey Island: Special Edition vil bli tilgjengelig på Steam?

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge til MI5! Det her har jeg ventet på lenge. Tviler på at det kan måle seg med MI 1, 2 og 3, men får ihvertfall håpe det overgår 4'ern. Skjønner virkelig ikke at de har valgt 3D framfor grafikken fra Curse of Monkey Island. Tror de aller aller fleste har foretrukket den grafikken + at det er lettere å programmere som gir mer tid til manus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...