Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]PC burde tåle mer men kræsjer ved spill


Anbefalte innlegg

Forleden satte jeg inn en ny rambrikke i Pc-en min. Jeg kjøpte egentlig en topakning i tillegg til den andre brikken min, men den ene i topakningen var defekt. Det samme hadde hendt med den forrige pakken jeg hadde kjøpt som forklarer hvorfor jeg bare hadde en brikke.

 

Uansett, etter dette begynte pc-en min å oppføre seg rart. Da jeg startet Age og conan, kræsjet pc-en min og jeg fikk feilmelding om at skjermdriveren sluttet å virke og har blitt startet på nytt. Jeg installerte nye drivere, men problemet fortsatte. Så installerte jeg nye drivere igjen fordi det kom en ny versjon dagen etterpå. Fremdeles det samme problemet.

 

Noen ganger får jeg ikke melding om at skjermdriveren er gåen, bare en blåskjerm. Desverre er det umulig å lese hva som står på denne ettersom pc-en min restartes med en gang den kommer opp.

 

PC-en fungerer helt fint med lettere krav. Jeg prøvde World of Warcraft i dag med lave instillinger problemfritt, men da jeg økte innstillingene begynte det å komme problemer. Dette er allikevel noe pc-en burde takle. Og det er ikke slik som det ofte er når man har får dårlig pc at fps-en gradvis går ned. Her når det et punkt der den slutter å fungere. Riktignok får jeg enkelte hakkinger som ikke er et resultat av fps. Hadde fps på 30, men skjermen hadde små svarte hakk der den ble svart et veldig kort øyeblikk og så var ok i to sekunder og deretter svart.

 

Spesifikasjonene mine er.

 

CPU: Intel E8400@3,4ghz (temp 30-40 grader)

RAM: OCZ DDR2 PC2-6400 Vista Upgrade 4GB-Kit (en brikke fra hver av to kits)

PSU: Corsair TX 750

GPU: Radeon HD4870 (temp 78 grader)

HK: Asus P5E

 

Rent spesifikasjonsmessig burde jeg ikke ha noen problemer med å kjøre dette.

 

Edit: Må legge til ay de gangene det hakker så får jeg meldingen om at skjermkortdriverne sluttet å fungere og er gjenopprettet.

Endret av Vrimmel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bruk memtest86+ og test minnet over natta

sjekk temperaturer på cpu/gpu mens du spiller (spill i et vindu om det gjør saken lettere)

gå inn på control panel->system, evt. avanserte innstillinger etter å ha høyreklikket på computer, finn boot/recovery-greia (hva den nå heter) og skru av automatisk omstart ved blåskjerm. les hva det står og stapp det inn i google

 

 

edit: her -> http://blog.techytim.com/2006/07/26/disabl...on-blue-screen/

Endret av bolt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...