Gå til innhold

Ny bærbar til studier (5-7k)


Anbefalte innlegg

Begynner på studier til høsten og trenger i den anledning en ny bærbar pc. Har funnet ut at jeg like gjerne kan kjøpe pcen nå.

 

PCen skal altså brukes til studier samt andre hverdagslige ting som internett, film, musikk osv. Spilling er altså ikke et bruksområde (kanskje litt Football Manager).

 

Jeg har gjort meg følgende tanker:

  • Pris - opptil 7, kanskje 8 tusen, men jeg vil helst kjøpe en billig pc jeg kan bytte ut om 1-2 år igjen. En pc til 5-6 tusen er nok derfor ideelt.
  • Skjerm - viktig med en god og klar skjerm med bra oppløsning.
  • Vekt, batteri og utseende - PCen bør ikke veie over 3kg og jeg forventer batteritid på oppimot 3 timer. Ellers er det greit om PCen ser litt stilig ut. Byggekvalitet er også viktig.
  • Ytelse - brukes altså ikke til spill, men bør takle andre oppgaver greit. Minst 3GB ram og 160GB HDD. Jeg er for tiden ikke oppdatert på CPU og skjermkort, så trenger hjelp til å vurdere dette.

Jeg har foreløpig kommet fram til følgende alternativer: Link!

 

Jeg heller mot Acer Aspire 5737Z, men de andre virker også interessante. HP Pavilion dv5-1220 koster forøvrig 6 tusen andre plasser, så dette må tas med i vurderingen. Hva tror dere? Tips til andre PCer?

 

En ting til forresten: Alle leveres jo med Vista, men bør jeg heller kjøre Windows 7RC eller evt. nedgradere til XP Pro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...