Splitter Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 hvorfor virker ikke dette: std::cout << "æ ø å"; Det kommer jo frem bare noen merkelige kråketær.
smetho Skrevet 5. mai 2003 Skrevet 5. mai 2003 Det er vel ikke på grunn av språket, men mer at utskriften kjøres i et DOS-vindu. Rett meg om jeg tar feil....
nthjelme Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 for å skrive ut æøå i et dos vindu må du bruke ASCII verdiene. const char ae[4] = "x91"; //æ const char oe[4] = "x9b"; //ø const char aa[4] = "x86"; //å const char AE[4] = "x92"; //Æ const char OE[4] = "x9d"; //Ø const char AA[4] = "x8f"; //Å cout << "s" << aa << "nn.";
tadam Skrevet 6. mai 2003 Skrevet 6. mai 2003 Dette brude også funke (hvis jeg ikke husker helt feil) define AE (char)0x92 // Æ define ae (char)0x91 // æ define OE (char)0x9D // Ø define oe (char)0x9B // ø deinfe AA (char)0x8F // Å define aa (char)0x86 // å cout << AA << aa << endl; // Å å cout << OE << oe << endl; // Ø ø cout << AE << ae << endl; // Æ æ Furusetter at det er DOS: Vestlig Tegnsett... (Bruk windows sitt tegnkart for mer info... ikke glem å ha det i avansert modus...) Brukte noe lignede selv for å lage "rammer" i DOS
Splitter Skrevet 6. mai 2003 Forfatter Skrevet 6. mai 2003 Takker for alle svar. Stikker å programmerer så snart jeg får sjansen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå