Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Forskjellig hastighet på samme nettverk? Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei og hå. Har en datamaskin i andre etasjen min, som er koblet på kabel. Der har jeg en nedlastningshastighet på ca. 624 kbit/s. (Nei, jeg har en rompelinje fordi jeg bor på landet. Tilgi meg.) Her nede i første etasje derimot, på det trådløse, har jeg en nedlastningshastighet på 124 kbit/s. Hva skjer? Det er topp signal, og vi har ALDRI hatt dette problemet før. Hva skjer?

 

Har snakket med min nettleverandør, og de hadde ingen gode råd. Er det noen her som har peiling på denne slags?

 

Takk for alle eventuelle svar! :)

 

Ja, så må jeg nevne at jeg har en Dlink Dir-615 router (problemfri). Er en litt i stykker tråkket strømforsyning, men den fungerer like bra som før. (Når den ble ødelagt var det ikke et problem, før to uker etter)

Endret av moget
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å flytte maskienn nærmere routeren bare for å teste? Prøv også å koble til samme maskin via kabel og se om du får samme problem da.

 

Det kan være forstyrrelser. Prøv å bytt kanal på routeren. Dette gjør du vanligvis i web-grensesnittet til routeren. Bytt til en kanal som er lengst mulig unna den du kjører på nå. Du kan også prøve å bruke netstumbler for å se om det er nett i nærheten, og hvilke kanaler de kjører på. Det kan også være forstyrrelser fra andre ting som bruker 2,4 ghz båndet.

 

Noen bedre tips har jeg desverre ikke i farten. Er i allefall ikke noe galt med linjen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...