Gå til innhold

Kun blåskjerm etter reboot. (modem warning)


Anbefalte innlegg

Har et stort (tror jeg iallefall) problem med pcen min.

 

Kjører XP.

 

Pcen (les pc 1) har fungert smertefritt i lange tider, og etter en oppgradering av Norton Antivirus fikk jeg melding om å reboote, noe som jeg gjorde. Det er her det hele starter eller rettere sagt stoppet helt.

 

Nå får jeg bare opp denne meldingen hver gang rett etter post

DSCN1265fixed.jpg

 

Etter en del rebooter og turer innom bios (temp=28 ) misstenker jeg disken (A, master) for å lage krøll. Demonterer disk A og tester den i pc 2 som slave, kommer fint inn virus scanner den og defragmenterer den og tester den i pc 1 igjen med samme resultat. Kobler fra disk B (slave), men da poster den ikke en gang, dvs den teller RAM og stopper. Trodde da pcen skulle starte med bare en disk (ingen raid).

 

Picture%20002.jpg

 

Tester disken i pc 2 som master i pc 1, med samme resultat bortsett fra at nå rebooter den i tillegg.

 

Har også prøvd safe mode og last good......, med samme resultat.

 

Noen som har en formening om hva dette skyldes, eller som vet hva som er lurt å teste (feilsøk)?

 

Pc 1

asus a7n8x

XP 2400+

asus ti 4600

512 MB DDR Ram

disk A 10 gig

disk B 40 gig

 

Pc 2

asus a7v133

T-bird 1,333

384 MB SDRam

disk 10 gig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det funket ikke :(

 

Men en annen ting jeg syns er litt merkelig, det er at når jeg prøver med en 98 boot disk, så finner jeg ikke master disken min bare slave.

Har trippel-sjekket at jumperene står riktig på diskene.

 

Så da må det vel kanskje være master disken det er noe galt med eller ide kabelen?

Lenke til kommentar
...Kobler fra disk B (slave), men da poster den ikke en gang, dvs den teller RAM og stopper. Trodde da pcen skulle starte med bare en disk (ingen raid)...

 

WD-disker har en jumpersetting for 'master alene på en ide-kanal', og en for 'master med slave på samme ide-kanal'

 

 

Men en annen ting jeg syns er litt merkelig, det er at når jeg prøver med en 98 boot disk, så finner jeg ikke master disken min bare slave.  

Har trippel-sjekket at jumperene står riktig på diskene.

 

Har du NTFS filsystem på Master'en? DOS (OS'et på Win98 bootdisk) leser/skriver bare til FAT/FAT32 (hvis du da ikke har lastet NTFSforDOS eller lignende)

Lenke til kommentar
Har et stort (tror jeg iallefall) problem med pcen min.

 

Kjører XP.

 

Pcen (les pc 1) har fungert smertefritt i lange tider, og etter en oppgradering av Norton Antivirus fikk jeg melding om å reboote, noe som jeg gjorde. Det er her det hele starter eller rettere sagt stoppet helt.

 

Nå får jeg bare opp denne meldingen hver gang rett etter post

 

 

Etter en del rebooter og turer innom bios (temp=28 ) misstenker jeg disken (A, master) for å lage krøll. Demonterer disk A og tester den i pc 2 som slave, kommer fint inn virus scanner den og defragmenterer den og tester den i pc 1 igjen med samme resultat. Kobler fra disk B (slave), men da poster den ikke en gang, dvs den teller RAM og stopper. Trodde da pcen skulle starte med bare en disk (ingen raid).

 

 

Tester disken i pc 2 som master i pc 1, med samme resultat bortsett fra at nå rebooter den i tillegg.

 

Har også prøvd safe mode og last good......, med samme resultat.

 

Noen som har en formening om hva dette skyldes, eller som vet hva som er lurt å teste (feilsøk)?

 

Pc 1

asus a7n8x

XP 2400+

asus ti 4600

512 MB DDR Ram

disk A 10 gig

disk B 40 gig

 

Pc 2

asus a7v133

T-bird 1,333

384 MB SDRam

disk 10 gig

 

Du får ikke startet maskinen i sikkermodus? Hvis du hadde d, kunne uprøve å avinstallere Norton Antivirus siden det var det siste du installerte før den krasja... Hvis du ikke får gått inn i sikkermodus er det nok bare en mulighet.... Formatere... :cry: Det er ganske sikkert ikke en hardware feil.. Det er noe med Norton som du la inn på disken...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...