Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Byttet Hovedkort, Pcen starter ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

RAM: OCZ TECH DDR2 PC2-8500 Dual Channel DDR2 1066MHz 4G (2x2gb) Kit 5-6-6-18 GOLD (OCZ2G10664GK)

CPU: AMD Phenom II X4 955 Black Edition

Hovedkort: ASUS M4A79-T Deluxe

GFX: xfx nvidia 8800gts 512mb

PSU: MIST 800W modulære kontakter

I day byttet jeg HK/CPU/ram til det som er nevnt ovenfor + satte inn 2 harddisker og ett lydkort. Mitt problem er da at når jeg trykker på "på" knappen så durer alt av vifter, hører harddiskene spinner rundt, MEN jeg ser ikke at det lyser i tastaturet/mus som det pleier å gjøre, og det kommer ikke noe bildet på skjermen heller. Det jeg lurer på da er Hovedkortet gåent eller er det noe annet feil?

Får faktisisk samme feilen på det gamle oppsettet, har også prøvd med 3 forskjellige skjermkort. kanskje kabelene til skjermkortet er gåent?

Endret av pink panther
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du fikk samme problemet på gamle oppsettet,da er det ikke mye igjen som det kan være feil på.Strøm,skjerm,skjermkabel.

Har du sjekka at alle 24 tilkoblings pinnene er skikkelig nede i kontakten,sjekk også at ingen kontakt pinner er glidd opp i kontakten,så dem ikke når ned til hk( sjekk alle ) og så dem inn på psu.

Nu som det gjelder å få bilde på skjermen,er det best å koble bort alt uten om 1 rambrikke,cpu og skjermkort.

Kanskje du også skulle sjekke psu med et voltmeter,hvis ingen ting nytter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...