Gå til innhold

Oppgradere systemet for ca. 3000.- EV. ny "versting"?


Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Skriver her istaden da mine spørsmål ikke passet helt inn i "skjermkort".

 

Men jeg lurer på om jeg bør kjøpe en til 4850 og kjøre det i CF eller om jeg bør kjøpe en helt annen type?

 

Men da tener ejg også litt på CPU:n min... den er veldig liten til 2stk 4850, så jeg kanske bør ta hovedkort, prosessor og 4GB til i RAM og oppgradere med et nytt skjermkort etter hvert?

 

Mine HW finner dere i signaturen.

Endret av powersound
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men da tener ejg også litt på CPU:n min... den er veldig liten til 2stk 4850, så jeg kanske bør ta hovedkort, prosessor og 4GB til i RAM og oppgradere med et nytt skjermkort etter hvert?

 

Mine HW finner dere i signaturen.

 

E5200 er ikke så ille. Dersom det er spillytelse så burde det beste være å kjøpe et nytt HD4850 og kjøre det i CF. PSUen er på grensen til å tåle det, evt da også kjøpe en ny PSU. I tillegg ville jeg klokket opp prosessoren littegran;10-15% som går på stockk kjøleren. Vips så har du et lite ytelsesmonster:) ihvertfall så lenge du ikke kjører veldig høy oppløsning på skjermen.

Lenke til kommentar
Men da tener ejg også litt på CPU:n min... den er veldig liten til 2stk 4850, så jeg kanske bør ta hovedkort, prosessor og 4GB til i RAM og oppgradere med et nytt skjermkort etter hvert?

 

Mine HW finner dere i signaturen.

 

E5200 er ikke så ille. Dersom det er spillytelse så burde det beste være å kjøpe et nytt HD4850 og kjøre det i CF. PSUen er på grensen til å tåle det, evt da også kjøpe en ny PSU. I tillegg ville jeg klokket opp prosessoren littegran;10-15% som går på stockk kjøleren. Vips så har du et lite ytelsesmonster:) ihvertfall så lenge du ikke kjører veldig høy oppløsning på skjermen.

 

Jeg har sett etter en PSU som jeg kan ha lenge så sikler på en 1000W men vi får se.

 

Har siklet litt på AMD Phenom II x4 920 2,8GHz. Åssen er det sammen med et Asus M3A78-T? for det støtter vel CF?

Lenke til kommentar

Hva med å diske opp skikkelig å selge det gamle?

Asus M3A78-T

AMD Phenom II x4 920

Asus Silent Knight 2

8GB Corsair Dominator 1066 MHz

OCZ Solid State Disk Core V2 , 250GB

Corsair HX1000W

 

Og da stacke dette opp med mitt 4850 i mitt Lian Li kabinett:D

 

Tror du om dette da? :D dette må da være et helvetes "monster"? å seinere kjøpe ett 4850 til? For som jeg har skjønt så støtter HK CF?

 

For da selger jeg den nåværende HW i et annet kabinett :)

Lenke til kommentar

tror hvertfall jeg har oppgradert meg litt her nå :)

 

Asus M3A78-T

AMD Phenom II x4 920

Asus Silent Knight 2

8GB Corsair Dominator 1066 MHz

 

Er innhandlet. Men Core V2 disken har jeg blitt frarådet til og kjøpe å bruke som OS disk. så blir en liten OCZ Vertex disk med 30GB til OS.

 

Så blir det ny PSU og et till 4850 på meg i snar fremtid så bør da maskina finke sånn någelunne hvertfall:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...