Gå til innhold

Er det mulig å fjerne Nord Korea?


Anbefalte innlegg

Trenger da ikke lage tunneler under Nord-Korea, det har Kim Jong Il allerede gjort for å nettopp prøvesprenge atombombene sine litt :p

 

Antall "atombomber" i verden: ca 20.000

 

Hmm, ser det står der, sjekket linken selv. Men jeg så sist på en nyhetsending, enten BBC eller AlJazeera veldig nylig at USA "kun" hadde i overkant av 1200 stridshoder og Russland i overkant av 1500....

 

 

Et annet scenario jeg har tenkt på, selv om det også sikkert er veldig urealistisk (Har ikke så god peiling på de landene i Asia), er om f.eks. Russland med Kina og nevnte Nord-Korea i ryggen skulle begynne å vise muskler mot NATO. Det ville vel isåfall blitt WW3, og da ville nok Norge ha blitt et interessant sted å følge med på. Vi hadde blitt sandwichet av vesten og østen, hehe. Tror Norgeskysten ville vært viktig å ha kontroll over i et slikt scenario...

 

 

Ja. det hadde blitt en utmerket base for båter, men viktigere:

 

Langs sørlandet kan man plassere ut missiler som kan ramme ekstermt store deler av Europa.

 

Kansje viktigst, med flyplasser får russiske jager- og bombefly en helt utmerket rekkevidde. Dessuten ville SAM fra Norge kunne vise seg svært brukbart i en eventuell dogfight.

 

Men Island vil og være i større fare en Norge, den øyen ville hat stor betydning for begge sider.

 

Norge vil uansett være vanskelig å ta i forhold til at infrastruktur er så dårlig. Det vil ta lang tid å flytte utstyr, og ett veldig enkelt mål for fiendtlig aktivitet. Norge er perfekt for gerilja krig.

Dype fjorder vil gi god radar-usynlighet, altså er det lett å få smuglet inn utstyr. Dette gir og fordeler for jagerfly som kan fly under radar. På den andre siden kan også ruserne få gjemt unna en del til i dype daler og fjorder.

 

Alt i alt er jeg ikke så sikker på om russerne ville tatt seg bryet med å ta Norge, det gir veldige forhold for fly og missil angrep, men og ett enkelt mål.

 

Tiden vil vise

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...