Gå til innhold

r9700 pro problemer = for lite strøm ?


Anbefalte innlegg

hei til dere alle sammen.

jeg har da som kjent problemer med r9700pro kortet mitt (grønne streker nedover, og sånne små ting oppstår gjerne etter litt bruk) men nå har jeg tatt ut den ene hdd min hadde før 2x120 wd.se men har nå kun satt inn en gammel ibm 40gb. og de grønne stripene kom fortsatt littegran men blitt raskt borte igjen dvs kortet er blitt nesten 80% bedre.

 

psu er på 350W vurdere nå noe sterkere. er dette noe som anbefales eller ? jeg tenkte på noe i nærheten av 450 eller kanskje tilmed 550W!

 

vennligst kom med deres proffe menninger for jeg har ikke peil. hadde egentlig tenkt å levere inn hele maskinen på komplett slik at de så problemet sjøl, hjalp ikke å kunn sende inn kortet. dem kjørte sikkert 3dmark2001 hele natta ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei til dere alle sammen.

jeg har da som kjent problemer med r9700pro kortet mitt (grønne streker nedover, og sånne små ting oppstår gjerne etter litt bruk) men nå har jeg tatt ut den ene hdd min hadde før 2x120 wd.se men har nå kun satt inn en gammel ibm 40gb. og de grønne stripene kom fortsatt littegran men blitt raskt borte igjen dvs kortet er blitt nesten 80% bedre.

 

psu er på 350W vurdere nå noe sterkere. er dette noe som anbefales eller ? jeg tenkte på noe i nærheten av 450 eller kanskje tilmed 550W!

 

vennligst kom med deres proffe menninger for jeg har ikke peil. hadde egentlig tenkt å levere inn hele maskinen på komplett slik at de så problemet sjøl, hjalp ikke å kunn sende inn kortet. dem kjørte sikkert 3dmark2001 hele natta ;)

 

Jeg bruker dette kortet i en Shuttle SS51G med en 200Watts PSU, funker uten problemer det. I denne maskinen har jeg to Seagate Barracuda V disker. Ser at du har hatt kortet inne til test så det kan jo ikke være problemet, har du testet et annet kort i maskinen din?

Lenke til kommentar

ikke en r9700pro kort men har hatt 8500 osv osv ingen problemer alls :)

ja det var det jeg tenkte 350W burde jo holde resten av specs er som følgende:

 

a7n8x delux

xp2000+

audigy 2

2x120gb

1 dvd-rom

1 plextor brenner

sapphire r9700 pro

 

det er en q-tec kabinett med medfølgende psu. men kortet gikk igjennom komplett testen. hva kan være galt da ? at dem ikke tok nok tester ? jeg kjørte på med 3dmark 2003 i hele natt og på morran igjen var de grønne stripene der ?

 

kanskje noe annet på maskinen blir varm ? cpu/hovedkort ? cpu vifta er beregnet på xp2600+

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har også 9700pro(Club3d)

Saken er at maskinen ble kjøpt i Oktober og har kjørt helt fint inntil siste uken.

Da begynte de grønne strekene å komme. Tviler på at det er strømforsyningen min/din.

Jeg har to hardisker. Audigy paltinum EX (som krever ekstra strøm) 512 mb ram og 300w strømforsyning + Sl-75frv(kt400, kjører bare på 4xagp).

 

Jeg har også spilt MYE. Maskinen står på nesten hele tiden, og blir brukt av meg og kjæresten/samboeren min. Sikkert 16 timer i døgnet.

 

Kanskje det er en patch til et program eller noe som har ødelagt for skjermdriverne eller noe siste uken.

Som regel gir de grønne feltene/stripene seg når jeg restarter igjen.

En annen ting er at ATIs skjermsparere ser helt vrengte/ugjenkjennelige ut etter at de grønne feltene melder seg. Det må være noe som slår seg av.

Hadde vært fint å finne ut hva det skyldes.

Lenke til kommentar

kongeodin: jeg veit ikke jeg heller men jeg har re-installert windows xp pro sp1. og kunn installert det mest nødvendigste + xvid codec og sånne ting da. fungerte veldig bra en liten stund også kom de strekene men de er ikke så ille så kanskje det er noen codecs/patch som driver å ødlegger for kortet ?

 

jeg kjørerer nyeste drivere cat 3.2. jeg veit om dells 3.3 men samme striper der å.

 

skjermen er helt ny samsung syncmaster 957p

 

kanskje jeg smurte på for mye/feil kjølepasta på cpu.. skal det ha noe å si a ? etter lengre opphold på et spill i høyere oppløsning så blir cpu varm og setter i gang stripene ? er det en mulighet jeg skal se på eller ? :shrug: kjører dessuten 2x512 twinmos/winbond

Lenke til kommentar

Det er ikke skjermen, det ligger i software på maskinen eller i hardware ram. Det er jeg nesten sikker på. Ellers ville det ikke opptre grafiske feil i atis skjemsparere. Kan jo være at minnebrikker eller programerbar hardware på ATI kortet ikke er helt i form. Litt rart dette her. Har jo virket frem til nå. Og temperaturen, vel tempen sysnker vel ikke noe særlig selv om en restarter.

I går kom meldte feilen seg igjen og det var umulig å starte spill og andre ting uten feil.

Så restartet jeg maskinen og kjørte unreal Napali i 5 timer uten problemer før jeg la meg, med compressed textures fra unreal tournament pakken + openGL utvidelse med alle 3dfx effektene i og 1280x768 oppløsning og 16AF +6FSAA (www.oldunreal.com).

Derfor tror jeg ikke det har noe med temperaturen å gjøre.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte for en stund siden et 9500 non pro kort, når jeg satt det inn i maskinen så ville den ikke starte. Jeg prøvde og ribbe alt av IDE enheter ut av maskinen for og se om den startet. Men nei. Til slutt kjøpte jeg meg en 400Watts PSU og da funket alt flott. Jeg hadde og en Q-tech PSU på 350Watt.

Lenke til kommentar

no offence men ledningene her i gården blir dobbel kontrollert før topplokket er på plass;) men hvis det løste problemet ditt så er det jo greit.

men jeg fikk nytt skjermkort av komplett idag. han fikk de grønne stripene under installasjon av winxp så da var det ikke noe tvil lengre. hadde de hatt 9800pro inne kunne jeg muligens ha byttet den i en sånn en istedet men den gang ei.

--

 

faen heller det nye kortet henger opp maskinen etter 5-10 minutters spilling direct3d spill. dvs nytt problem da der stripene skulle kommet henger system seg istedet :cry: . hva er gærnt a tror dere ? re-install windows ? har reinstallert ati drivere da.

og satt agp volten til 1.6

Lenke til kommentar

Først, for å finne ut om det virkelig ER problemet kan du prøve å teste maskinen med kabinettet ÅPENT og kanskje i nærheten av en kilde med kald luft, kanskje ett vindu.

 

hvis det viser seg att varme er problemet kan du kjøpe ett par 80 mm eller 120 mm PAPST vifter på www.microplex.no ---> Kjøp den stillegående typen (19 dB)... Sett en nede i front til å suge klad luft inn i badstuen. så en oppe bak til å suge varm luft UT av badstuen... da blir det skikkelig med sirkulasjon og godt og kaldt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...