Gå til innhold

Skal bygge Gaming pc maks 14k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Delene passer i allefall :)

fra mitt ståsted, så funderer jeg litt på den raptor disken, er ikke en SSD disk et bedre valg? Ikke vet jeg sikkert, er usikker på hva raptoren yter og hva du skal bruke den til.

Skrevet (endret)

PC-en skal brukes til å spille alle de nyeste spillene med en god fps (50-100 fps) :cool:

Selv vet jeg ikke noe om hardisker :wallbash:

Endret av InDianaJones
Skrevet

denne pcen ser god ut, raptor disk gjør sånn at du kommer raskere inn på spill.(du starter før de andre) men jeg lurer på om 1000W er noe poeng, tror 750W er en billigere løsning som er helt grei til denne pcen.:p

Skrevet

Så du vil anbefale en raptor framfor en SSD ?

Du har nok et poeng med at det blir litt overkil med 1000W, så jeg skal vudere om jeg burde bytte.

Ellers ser oppsettet bra ut ?

Skrevet

raptor disk er hvis du skal komme inn på spil ca 4 sek før alle andre.(ha et forsprang),men den hjelper også med at du får raskere ting ut og inn på disken. Så hvis du ikke trenger noe av det som står over kan du bytte og få mere plass.

ja, det er overkill med 1000W trenger bare 750W

pc ser helt fantastisk ut.:D

Skrevet

Takker for svar :thumbs:

Flere innspill ?

Er også litt usikker på kabinettet, om det vil bli litt for trangt når jeg skal sette inn et ekstra GTX 285 :hmm:

Skrevet

om et eller to år må du nok kanskje det ja, da ville jeg bytta til 850W strømforsyning for og være sikker. så tror jeg det bare er og løpe og kjøpe:P

Skrevet (endret)

Jepp, der får du deg et spill-monster ;)

(og over-all ytelse vil være i en særklasse pga x25-M ;))

La oss få se en PC-mark score når du får satt den opp og installert alt som skal inn da :)

Endret av GullLars
Skrevet
https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98784

Ikke vits og kjøpe ett GTX285 nå og et til om 2 år, siden det finnes kort som yter dobbelt så bra til den tid.

Dette oppsettet er en god del bedre. Oppsettet drar litt mer fra stikkontakten, men 750W holder. Men ved oppgradering blir det nok i det minste laget.

Når jeg hører oppgradering av et slikt oppsett tenker jeg på flere år frem i tid.

Da har vi 40nm teknologi og kanskje 32nm teknologi på graffikkortene som skal bruke mindre strøm for samme ytelse.

Uansett 750W holder i massevis til 4870x2 + resten av systemet.

Jeg har nå fått hjelp fra GullLars der han har laget et oppestt basert på The Alchemist.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=97814

Så det blir nok dette jeg kjøper.

4890 i crossfire vil ikke gi like stabil FPS som enkeltkort. Bare sjekk tester der 4890 i crossfire blir testet.

De har like mye max FPS som GTX295 (om ikke bedre) men har mye mindre minimum fps.

Men ja, de yter meget bra for den prisen, men ville ikke kjøpt 4890, men det er bare pga støynivået.

Skrevet
https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=98784

Ikke vits og kjøpe ett GTX285 nå og et til om 2 år, siden det finnes kort som yter dobbelt så bra til den tid.

Dette oppsettet er en god del bedre. Oppsettet drar litt mer fra stikkontakten, men 750W holder. Men ved oppgradering blir det nok i det minste laget.

Når jeg hører oppgradering av et slikt oppsett tenker jeg på flere år frem i tid.

Da har vi 40nm teknologi og kanskje 32nm teknologi på graffikkortene som skal bruke mindre strøm for samme ytelse.

Uansett 750W holder i massevis til 4870x2 + resten av systemet.

Jeg har nå fått hjelp fra GullLars der han har laget et oppestt basert på The Alchemist.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=97814

Så det blir nok dette jeg kjøper.

4890 i crossfire vil ikke gi like stabil FPS som enkeltkort. Bare sjekk tester der 4890 i crossfire blir testet.

De har like mye max FPS som GTX295 (om ikke bedre) men har mye mindre minimum fps.

Men ja, de yter meget bra for den prisen, men ville ikke kjøpt 4890, men det er bare pga støynivået.

Støy er noe jeg overlever med, fordi jeg alltid spiller med ganske høy lyd, så det blir ikke noe problem.

Men SSD disken blir nok fjernet pga budsjettet var litt mindre enn jeg trodde ca 1k mindre. Noen ambefalinger på en annen disk ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...