Gå til innhold

Trenger synspunkter på gaming pc

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Psu Corsair Powersupply 1000W Black

RAM Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 6GB

Kabinett Antec Twelve Hundred

Prosessor Intel Core™ i7 Quad Processor i7-940

Skjermkort XFX Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5

Leser Sony NEC Optiarc Blu-Ray reader

Hovedkort

Harddisk OCZ Vertex Series SATAII 2.5" SSD 60GB

Harddisk 2 Western Digitial Caviar® Green 1,5TB

Skjerm Samsung 24" LCD Syncmaster T240HD

Mus Logitech G5 Laser Mouse

Tastatur Logitech G19 Gaming Keyboard Pan-Nordic

Høyttalere Logitech X-230 2.1

Noen spørsmål jeg lurer på:

Hvilket hovekort burde jeg velge?

Er skjermkortet bra, eller er f.eks GeForce GTX 285 et bedre kjøp (omtrent samme pris)?

Er PSUen bra, eller er det bedre alternativer?

Er OCZ disken bra til kjøre opperativsystem og spill fra? Har hørt noen rykter om at det ikke fungerte så bra.

Tenker ikke å legge så mye i høytallere, men hvis noen har noen gode alternativer, lytter jeg gjerne.

Er det nok kjøling slik det står nå?

Endret av Livestrong09
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

ja, det er nokk kjøling, men ville ha kjøpt en viftetil prossesoren i tilleg.

hmm, i og med at du skal ha alt det der, å likevell bruke så mye penger burde du kanskje gå for et slikt hovekort , da har du et hovedkort som varer i mange år, og du slepper å tenke på å oppgradere hovedkortet, du har også støtte for crossfire/SLI om det vil kunne falle i smak.

Eller viss du ikke vil bruke så mye penger på et hovedkort kan du velge ''Lillebroren'' som også er et fantastisk hovedkort som vil vare mange år.

der har du også crossfire/SLI muligheten.

Gode overklokkingsmuligheter har du også :)

men en ting jeg vil nevne er prossesoren: Bytt til i7 920, koster mye mindre, er litt svakere, men klokker lett opp til ytelsen av i7 940 uten ustabilitet.

Angående kjøling vil jeg si at antec 1200 er et fantastisk kabinett, ingen ting spesielt som er negativt bortsett fra bråket fra viftene, men du kan jo kjøpe en viftestyring.

Skjermkortet ville jeg beholdt, altså radeon HD 4870 x2 2048mb, er jo et av de beste skjermkortene nå til dags, som lett danker ut 285.

Strømforsyningen er elegant, sterk og kraftig strømforsyning som leverer mer en nokk kraft til ditt oppsett :)

ble litt rotete men håper du fikk noen tips

mvh thomas:D

Endret av Thomisa
Skrevet (endret)
du trenger ikke mer enn 4 gb ram

koster ikke mye å oppgradere ram da? skader vel ikke med 6 gb? Så ligger jeg heller litt forut og slipper å bytte ram om ett år.

edit* Takk for gode tips folkens. Blir nok 920 ja. Noen som har noen synspunkter på SSDen?

Endret av Livestrong09
Skrevet

har ikke så mye peiling på ssd disker :(

edit til han som sier 4GB ram er nokk: henger du ikke med i tid?

4Gb ram vil ikke være nokk nå til dags med alt han skal ha, dessuten er det alltids greit med meree ram om du skal drive med litt fotoshopping osv, ram kommer alltid godt med og koster så lite.

så jeg vil anbefale deg å fortsatt satse på 6GB ram ;)

Skrevet

En ting til, om du velger et av hovekortene jeg annbefalte, pass på så du ikke kjøper ram som har over 1.65V.

Rammen du har nå skal funke fett :p

Skrevet (endret)

Hadde tenkt til å holde meg under 25 k ;) Holder akkurat med 920, det dyreste hovedkortet du anbefalte og cpu vifta. Med 295 blir det en sprekk :p

Endret av Livestrong09
Skrevet

Det blir spilling + bilde og videoredigering. Lei av at alt går treigt i photoshop. Sikkert godt over det jeg trenger til photoshop, men da kan den takle kraftige spill også.

Skrevet

okei :p

da er det ialefall viktig med et godt skjermkort, prossesor og RAM ^^

tror du skal klare deg fint i mange år fremover:) du har jo også enorme oppgraderingsmuligheter om det vil falle i smak etter hvert :p

Skrevet

Når det gjelder SSD så er en 60GB vertex som systemdisk veldig rask, en størrelseorden raskere enn velociraptor. Intel x25-M er noe raskere, og koster 500-800kr mer men er 20GB større. Når du først skal investere såpass mye i maskinen vil jeg anbefale deg å gå for x25-M.

Skrevet (endret)
du trenger ikke mer enn 4 gb ram

Det kan forsåvidt ofte medføre riktighet i andre systemer.

X58 = triple channel.

6GB RAM ala 3 minnemoduler utnytter alle tre kanaler, uten at jeg skal tråkke i salaten å inngående prøve å forklare hvorfor.

Endret av Ohlja

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...