Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trenger hjelp med startproblemer til en saab 900 97mod


Anbefalte innlegg

hei.

nå etter at jeg har byttet annlegg i bilen min så vil ikke bilen starte. har sjekket gnisten på pluggene og der er det ikke noe. har også sjekket om det kommer strøm fra coilen(har også byttet coil), men det gjør det heller ikke. det er strøm på batteriet og startmotoren går rundt. er det noen som kan hjelpe meg med dette? har også sjekket alle sikringer som jeg kan finne synlig i bilen. ingen som har gått. så har tenkt meg at det kanskje er et rele' som er gått. kan dette stemme? hvor kan jeg finne dette releet?

 

takker for alle svar.

 

bilen er en saab 900s 2,0L 1997 modell.

Endret av buerjr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke prøvd det, men har holdet fingeren min på coil ledningen og tatt en skrutrekker inn på coilen for å se om jeg får strøm og jeg kjenner ikke noen ting. verken på den nye eller gamle coilen. så regner ikke med at det er gnist hvis jeg kobler pluggen rett på coilen. mye peiling på saab eller?

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det? Glemte denne tråden.

 

Har liten peiling på saab, men har en viss peiling på biler generelt... Regner med at du vet at du må jorde pluggen når du "sjekker" den for gnist? Ellers skjer det ikke noe. Men det er jo Saab, så det kan jo være et mylder av elektronisk dill og dall som kødder også, men virker rart at en coil slutter, i allefall en helt ny.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...