Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Operativsystem starter ikke


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et problem med å få i gang PC'en min etter noen små operasjoner.

 

Det vil si at jeg ikke får opp noe på skjermen, jeg hører harddisken starter, og etter 1 sekund laster den ikke inn operativsystemet. CPU-vifta går og det er på strøm, men det kommer null og niks på skjermen.

 

Det jeg gjorde i forkant av dette var:

 

1. Jeg fjernet cpu-kjøleren, renset den og cpu'en. Deretter la jeg på ny pasta og

installerte kjølern igjen. Jeg startet så pcen,men det ville den ikke overhodet, tok derfor av kjøleren og så da at cpuen ikke var satt godt nok ned i slot'en sin. Satte så fast cpu korrekt og på med kjølern igjen. Nå startet pc'en som beskrevet i første avsnitt.

 

2. Jeg plugget også i en ny ekstern e-sata harddisk før jeg skrudde på strømmen. Denne koblet jeg ut igjen da jeg merket at OS ikke lastet. Dette hjalp ikke overhodet.

 

Hva gjør jeg for å fikse dette, altså få OS til å laste?

 

Håper dere har peil på dette.

 

Hilsen

Rune

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv boot menu @ OS hardisken din.

Prøv også og ta ut batteriet på hovedkortet @ resete bios

mener du å slette cmos?

 

boot menu av harddisken, hva er det?

Nå har jeg forsøkt å starte PC fra cd-rom. Det gikk ikke. Jeg har også slettet cmos, heller ikke det hjalp.

 

Uansett hva jeg gjør får jeg kun en svart skjerm, kommer ikke til siden hvor man kan gå inn i Bios osv.

 

Ingen som har peil?

 

Pcen funket fint før jeg la på ny kjølepasta og prøvde å koble til den nye eksterne harddisken.

 

Rune

Lenke til kommentar
prøv boot menu @ OS hardisken din.

Prøv også og ta ut batteriet på hovedkortet @ resete bios

mener du å slette cmos?

 

boot menu av harddisken, hva er det?

Nå har jeg forsøkt å starte PC fra cd-rom. Det gikk ikke. Jeg har også slettet cmos, heller ikke det hjalp.

 

Uansett hva jeg gjør får jeg kun en svart skjerm, kommer ikke til siden hvor man kan gå inn i Bios osv.

 

Ingen som har peil?

 

Pcen funket fint før jeg la på ny kjølepasta og prøvde å koble til den nye eksterne harddisken.

 

Rune

 

Ødelagt CPU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...