Gå til innhold

[Løst]ta en titt, foreslå endringer om nødvendig. (gamer 12k)


Anbefalte innlegg

kan noen si sine meninger om dette oppsettet?

 

CPU : intel core i7 920

HK : asus rampage II extreme

GPU :evga gtx 285 2gb

RAM :(2x) patriot viper 6gb kit (3x2gb)

CPUkjøler: noctua nh-u12p se1333

kabinett : cooler master haf 932 full tower

OS : windows vista home premium 64 bit OEM

HDD : western digital caviar green 1tb 7200 rpm 32mb

PSU : XION power real 1000 watt atx power supply

 

dette bestilles fra tigerdirect.com

 

prisen blir 1889 dollar (11.979kr) frakter hjem selv.

 

 

noen meninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke behov for 1000w PSU i det oppsettet, 750w skulle holde lenge. Om du har mye peiling på software kan du satse på et kraftigere skjermkort fra Nvidia og bruke CUDA til prossessering av krevende oppgaver, dette er kjent som en fungerende løsning, men CUDA støtter ikke alle program.

TigerDirect er en god levrandør men om noe systemet skulle slå seg vrang er det lite hjelp og få.

12 Gb RAM er trolig ikke nødvendig, men skader ikke om det er billig.

Så, om du satser på CUDA så må du se rundt om på div. forum og på Nvida's hjemmesider. Om du satser på GPUen som hovedprossessor trenger du ikke så rå CPU.

Lenke til kommentar

psu'n, veit det, men den var på tilbud.. hadde 700watt som utgangspunkt ;) kanskje jeg bytter.

 

det CUDA pratet skjønte jeg ingenting om,det eneste jeg vet er at det er noe som er i/følger med noen nVIDIA grafikk kort...

 

"om noe i systemet skulle slå seg vrangt"? de er gode på service... jeg er i IOWA, så frakten fikser jeg selv ;)

 

12 gb ram er fett :D

 

satse på GPU'en?

det er den minste i7 prosessoren, jeg kan ikke bytte den, for da må jeg endre hele systemet (x58-basert) no way :tease:

Lenke til kommentar
noen flere som kan hjelpe?
GTX 295, er kraftigere og 2GB på gtx 285 kortet skjønner jeg ikke helt poenget med. Men jeg vet ikke om GTX 295 ligger mye høyere i pris? I norske butikker er det pluss minus 10% som er verdt det. 1000W er greit å ha da du kan kjøpe et skjermkort til seinere og putte i SLI. Ellers var den en meget pen sum dette kom på da. Hadde blitt en god del dyrere her til lands!

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
noen flere som kan hjelpe?
GTX 295, er kraftigere og 2GB på gtx 285 kortet skjønner jeg ikke helt poenget med. Men jeg vet ikke om GTX 295 ligger mye høyere i pris? I norske butikker er det pluss minus 10% som er verdt det. 1000W er greit å ha da du kan kjøpe et skjermkort til seinere og putte i SLI. Ellers var den en meget pen sum dette kom på da. Hadde blitt en god del dyrere her til lands!

 

Lykke til :)

takk :D

 

prisen på gtx 285 2gb er ca 2500kr, mens gtx 295 er ca 3500 - 5000, så mye gidder jeg ikke å legge i det, kommer kanskje til å oppgradere med 2x gtx 285 etterhvert ;)

 

og JA, jeg liker prisen! :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...