Gå til innhold

BK: Speiling fra himmel


Anbefalte innlegg

Må bryte opp litt fra alle blomsterbildene her inne :!:

 

Her er et bilde jeg tok på samme tur som bildeserien jeg har lagt ut her inne.

Justert lett i lightroom2.

Har prøvd å få mest mulig ut av speilingen, huket meg ned for ikke selv komme med på bildet, sto og klamret meg fast i en liten sprekk i berget :whistle:

 

Exif:

Lukker 1/90 sekund

f/8

ISO 100

18mm brennvidde

 

Er det noe særlig?

 

Edit; la inn exif

post-179066-1243106930_thumb.jpg

Endret av Larsenio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt malerisk, hadde eksponeringen vært enda mer "crappy" kunne dette nesten blitt sammelignet med et maleri, mtp utvasking av linjer og skarphet som det mangler i bildet.

Hvis så er meningen, mangler det enda mer "crappynes" (hehe, kom ikke på noen bedre ord) Komposisjonsmessig er dette riktig vei mener jeg.

Endret av Inc
Lenke til kommentar
Litt malerisk, hadde eksponeringen vært enda mer "crappy" kunne dette nesten blitt sammelignet med et maleri, mtp utvasking av linjer og skarphet som det mangler i bildet.

Hvis så er meningen, mangler det enda mer "crappynes" (hehe, kom ikke på noen bedre ord) Komposisjonsmessig er dette riktig vei mener jeg.

 

Ehh... Hæh?

Utvasking av linjer, mangler skarphet?

Hvor?

Lenke til kommentar
Litt malerisk, hadde eksponeringen vært enda mer "crappy" kunne dette nesten blitt sammelignet med et maleri, mtp utvasking av linjer og skarphet som det mangler i bildet.

Hvis så er meningen, mangler det enda mer "crappynes" (hehe, kom ikke på noen bedre ord) Komposisjonsmessig er dette riktig vei mener jeg.

 

Ehh... Hæh?

Utvasking av linjer, mangler skarphet?

Hvor?

Den øverste 1/3 av bildet. (fra pytten og opp i himmelen)

Lenke til kommentar
Ok. Jeg kan være litt enig i dèt, men grunnen til at jeg brukte f/8 var for å få mest mulig fokus på vannet/speilingen, men samtidig ikke blurre bakgrunnen fullstendig ut..

 

Så da er vel svaret at det var med vilje :p

Du kan jo kjøre to-3 eksponeringer med forskjellige fokusområder, så slipper du f/40k.. ;)

Lenke til kommentar

nbmofo of x3no, takk for kommentarene deres :new_woot:

 

Er nok litt lengre enn 20meter bak, de fjellene men skjønner poenget..

Var det som var tanken min òg, fokuset er på dammen i forgrunnen. Om jeg ikke tar helt feil var det manuelle fokuspunktet satt helt ned i dammen i tillegg.

Lenke til kommentar
Du er så såpass god at jeg må spørre om du har tenkte på hinsides ting.

 

Hva med å skarpe litt for å få refleksjonen mer frem, og fjellene i bakgrunnen?

 

Hm.. Takk da! :cool:

 

Har prøvd og prøvd å få refleksjonene frem mer, men på dette bildet viser det seg svært vanskelig for meg iallefall. Andre står fritt til å prøve redigering om de vil :thumbup:

Skal ta meg en økt til med dette selv, tror jeg!

Lenke til kommentar

post-179066-1243194051_thumb.jpgHer er et bilde med tettere utsnitt og annen vinkel, der jeg prøver å få fram samme tankene; den utrolig fine speilingen i det klare, stille vannet. Og de nydelige fargene på bunnen. Dette er forresten samme location hvor jeg tok vinterstormbilder tidligere i år;

 

 

Havet renner over er stedet

 

Bildet er tatt fra akkurat der bølga i det middelmådige bildet slår over berget. Tatt mot venstre, langs med havet om dere skjønner :hmm:

Lenke til kommentar

Pst....

Windows Live Fotogalleri syr enkelt sammen bilder for deg,et par kjappe trykk. :p Men kun jpeg.så hvis du vil behandle i raw,må du gjøre det først.Vent gjerne med å skarpe til etter at du har smidd.

Beskjær,finjuster,også ferdig.Ganske kult med landskapsbilder som er skarpe hele veien. :thumbs:

Ellers er jo dette en komposisjon som de flinke gutta bruker,det eneste jeg ikke likte med det er rabarbrasuppa nede i vannet,et lavere ståsted ville her lagd mer refleksjon,noe jeg tror ville kledd det bedre.Ikke misforstå;hvis bunnen hadde vært rein,hadde bildet vært supert.(Siden det jo er er motivet,og fjellene bak mere som en flott bakgrunn i det fjerne)

Endret av Rodswinger
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...