Gå til innhold

Eltax Millenium 500, noko bra?


Anbefalte innlegg

Er Eltax Millenium 500 noko bra eller er det bare noko billig dritt?

Kva er svakhetene/fordelene til denne høgtalaren?

 

 

Liker å høyra på trance, ville dei fungert til det?

 

edit:

Kan godt komme med eit forsterkar forslag også viss du veit om ein som kunne passt til dei høgtalerane...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ett par selv.

 

Positivt:

 

+ Billige, du kan frakte dem rundt til alle fester i området med bil og det gjør ikke noe om de får en skramme eller to, de koster ikke mye uansett

+ De kan spille høyt!

+ De koster 2000kr

 

Negativt:

 

- Lyden! Kan egentlig ikke peke på noen ting som gjør lyden dårlig, da det ikke er noe som utmerker seg. Både bass, mellomtone og diskant høres ikke bra ut før du har drukket noen pils. Bassen er helt utrolig grumsete osv.

 

Konklusjon er at disse funker flott om du skal ha en fest med masse fulle ungdommer, men om du faktisk har tenkt å høre på dem i edru tilstand så er det et mye lurere å kjøpe noen små bokhylle høytalere. De spiller kanskje ikke så høyt, men de vil spille utrolig mye penere!

Lenke til kommentar

Alt blir bedre enn det eg har nå uansett.

 

Ingen andre som har erfaringer med Millennium 500 ?

 

Er såklart open for å kjøpe andre høgtalerar viss nokon kjem med andre forslag som er bedre og ikkje såå mykje dyrare... har ikkje så veldig masse penger å råda med.. (maks 4000 for ett par)

Lenke til kommentar

har en kompis som har disse høytalerene og kan verken si at jeg eller han er fornøyd, men til 2000,- er det et bra kjøp.. hører ikke på trance, for det meste hiphop, men det jeg kan huske er at mellomtonen og diskanten var heller dårlig..

 

du kan få mye dåligere høytalere for den prisen, men vil anbefale å gå litt opp i prisklasse.

Lenke til kommentar

Asså.. nå skal ikke jeg drive no reklame eller noe, hehe.. men .. Eltax M 500 er for jævli , hadde de selv for noen år siden.. usj.

 

Skal du ha store høytalere i den prisklassen kan jeg anbefale

http://www.genexxa.se/genexxa/genexxa_gx1000.php3

 

Vi driver å importerer fra www.jws.se (proson , genexxa osv)

 

De høytalerne der selger vi ut for 2495,- + frakt. Frakt over hele landet blir 350 ca. De har MYE bere lyd en eltaxene, det kan jeg personlig skrive under på, bl.a diskant/mellomtone er veldig dårlig på eltaxene.

 

Du får sende meg en PM om du er interesert, kan sette i hop et tilbud på deg med Forsterker, det vi har inne nå er bl.a Yamaha, har greie forsterkere i prisklassen 2-3000 kr.

 

Edit : Disse har vi og til 2995,-

 

http://www.proson.se/proson/proson.php?men...rosontwin2010sa

 

De har SA diskant som strekker seg helt til 32.000 hz, ganske forbedret lyd i forhold til tiligere serier av Proson Twin serien, anbefales 500 kr over i forhold til Genexxaen, men budsjett er noe man må ta hensyn til, så du får se :)

 

Edit : enda en ting , vi la ut 5 par som introduksjonstilbud på qxl til 2000 + frakt - http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=8402752

 

Jeg garnaterer deg, det er et MYE bedre kjøp en Eltax, til samme pris!

Lenke til kommentar
hehehe om jeg ikke husker alt for feil , så virka de som om elementene var av papp og :p

Papp/papirelementer kan være sinnsykt bra hvis de er konstruert rett. Masse dyre høyttalere som har det. Så og si alle PA høyttalere har det og (uten at det er et kvalitetsstempel)

Lenke til kommentar

uten å forsnakke meg som jeg allerede gjorde, jeg snakker om Eltax Milennium Serien , de har mange og som faktisk er gode.. bl.a Eltax Monitor II eller III fikk jo 10/10 i lyd og bilde.. og det når de kosta 2000 kr paret, trur de er satt ned til tusen nå.. selv lyst å teste de bare for å ha testa.

Lenke til kommentar
uten å forsnakke meg som jeg allerede gjorde, jeg snakker om Eltax Milennium Serien , de har mange og som faktisk er gode.. bl.a Eltax Monitor II eller III fikk jo 10/10 i lyd og bilde.. og det når de kosta 2000 kr paret, trur de er satt ned til tusen nå.. selv lyst å teste de bare for å ha testa.

 

Jeg kjøpte Eltax Monitor III for å teste dem, låter ganske bra. Sinnsykt bra til å koste 1000 kr. Med en sub til (bygge selv) kan man få et vanvittig billig anlegg som låter bedre enn noe annet jeg har hørt til prisen. Nesten umulig å bygge like bra til en så liten sum selv.

Etter 3 mnd solgte jeg mine til en kompis som skal lage hjemmekino med Monitor III. Det kan bli interessant. :smile:

Lenke til kommentar

Jeg har Eltax M 500, og til den prisen syns jeg de er veldig bra. Jeg hører nesten bare på Trance techno og slik musikk selv, og de 4x 10" bass elementer DONKER SYKT BRA, ihvertfall til den forsterkeren jeg har.

Det TUUTER det godt også.

 

Men seff de er fine til all slags musikk.

 

Så er du en av de som ike vil bruke MASSE penger på lyd, KJØP ELTAX M 500 du vil ikke angre.

Lenke til kommentar
Jeg har Eltax M 500, og til den prisen syns jeg de er veldig bra. Jeg hører nesten bare på Trance techno og slik musikk selv, og de 4x 10" bass elementer DONKER SYKT BRA, ihvertfall til den forsterkeren jeg har.

Det TUUTER det godt også.

 

Men seff de er fine til all slags musikk.

 

Så er du en av de som ike vil bruke MASSE penger på lyd, KJØP ELTAX M 500 du vil ikke angre.

 

"seff er de fine til all salgs musikk" ? . har du prøvd å høre på klassisk , rock etc på dem ?. hvis du mener at det høres bra ut så skal jeg spandere nye ører på deg. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...