Gå til innhold

[Løst]windows er skadet?


Anbefalte innlegg

Noen som har fått samme feilmelding før?

 

Har for 3 uker siden lagt inn win xp pro sp3 på en ny harddisk på en gammel fujitsu amilo a7600.

Programvarene som jeg har oppgradert den med er 2x512mb ram og PCMCIA trådløstkort.

 

Har prøvd å starte maskina i sikkerhetsmodus og får samme melding. Har flashet biosen på nytt og får samme melding. Skiftet til og med harddisk og får samme melding. Pc'n virket fint i går i kveld.

post-108120-1243070964_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som har fått samme feilmelding før?

 

Never mind... Googlet feilmelding: driver_irql_not_less_or_equal

 

Fant ut at jeg kunne prøve å skifte ut ram'en.. Skruvet av tastaturet og erstattet den nye ram'en med den gamle 256mb. Dette gikk fint, windows startet som før. Prøvde igjen den nye 512mb ram'en og det virket også !

 

Skruvet på tastatuert igjen og vips, samme blåskjerm. Testet mye frem og tilbake i 2 timer, og fant til slutt ut at hvis jeg skruver inn denne skruven, da kommer blåskjermen. Og det skjer hver gang. Så lenge skruven ikke blir skrudd ned i dette hullet virker alt. Hva kan det komme av ? Det har aldri skjedd før..

post-108120-1243077304_thumb.jpg

Endret av A-Dawg
Lenke til kommentar
Så lenge skruven ikke blir skrudd ned i dette hullet virker alt. Hva kan det komme av ? Det har aldri skjedd før..

 

Fant ut at denne skruven var for lang.. Derfor kom blåskjermen. Erstattet den med en kortere skrue og alt virker. Merkelig at denne feilen kom nå og ikke for 1mnd siden. Skruet hele pc'n frahverandre for 1mnd siden og har brukt den hver dag etter det. Først nå ble det "kortsluttning"...

 

Uansett, nå virker alt. Deilig å finne feilen. Får håpe den virker fremover.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...