pierce007 Skrevet 22. mai 2009 Skrevet 22. mai 2009 Går det an å bruke andre videoavspillere enn den som integrert? Får nemlig en mulighet om enten å velge den som er integrert eller ekstern. Men det skjer ingenting når jeg velger dette valget. tenkte feks å bruke VLC
Azaziel Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Går det an å bruke andre videoavspillere enn den som integrert?Får nemlig en mulighet om enten å velge den som er integrert eller ekstern. Men det skjer ingenting når jeg velger dette valget. tenkte feks å bruke VLC eg prøvde det samma for ei stond si, for eg ville ha KMPlayer istedet, siden eg har vore så fornøyd me den spilleren-men fikk det heller ikkje til. viss eg ikkje tar feil, så e det ein bedre koda MPC spiller som er integrert i XBMC, å den spiller av filer me høgere bitrate enn ka alle andre spillere eg har prøvd + den spiller også av iso filer bland annet uten å "mounte" iso`en, og full hd/STREAM filer uten å legge de til, så eg fant ingen grunn t å skifta an ut.. men e det det kosmiska du tenke på, så skjønne eg, men praktisk bruk, så den integrerte det beste valget...
Spragleknas Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 (endret) Trådstarter: Om jeg husker riktig har du en Atom-basert HTPC. Da er ikke VLC et veldig godt valg, da den ikke avlaster CPU i det hele tatt, IIRC. Endret 23. mai 2009 av Spragleknas
pierce007 Skrevet 23. mai 2009 Forfatter Skrevet 23. mai 2009 Trådstarter: Om jeg husker riktig har du en Atom-basert HTPC. Da er ikke VLC et veldig godt valg, da den ikke avlaster CPU i det hele tatt, IIRC. det stemmer.... men hvilke andre spillere kan brukes/anbefales da? og hvordan kan en få denne spilleren brukt i XMBC?
BlastyTrasty Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 (endret) Opprett ei fil, advancedsettings.xml - inni denne legg du; <advancedsettings> <video> <defaultplayer>externalplayer</defaultplayer> </video> <externalplayer> <filename>c:\applications\mp home cinema\mplayer.exe</filename> <args>-fs</args> <forceontop>true</forceontop> <hidexbmc>true</hidexbmc> <hideconsole>false</hideconsole> <hidecursor>false</hidecursor> </externalplayer> </advancedsettings> Denne fila skal du legge på ein gitt plass. Avhengig av kva val du gjorde under installasjonen av XBMC. Når eg installerte, valte eg å legge all data i c:\program files\XBMC\. Men, eit val gjer at brukerdata blir lagt i bruker profilen din, til dømes \Documents and Settings\[user]\Application Data\XBMC i XP eller i \Users\[user]\AppData\Roaming\XBMC på Vista. Prøv deg fram. :-) Under <externalplayer> ligg det ein sti, som peiker mot den eksterne spelaren. I dette tilfellet peiker den mot Media Player Home Cinema som ligg på c:\applications\mp home cinema. Denne støtter DXVA, og vil i dei tilfella det er mogleg avlaste CPU. Du kan sjølvsagt lage endringar. Anbefalar deg å lese på XBMC.org sitt forum. [WINDOWS] External Player Support Thread Endret 23. mai 2009 av Gaz West
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå