Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

64-bit XP driver til et D-Link DWL-G520 Wlan kort. [Løst - på en måte...]


Anbefalte innlegg

Hei

 

Oppgraderte fra 32-bit til 64-bit XP pga. bedre utnyttelse av minne, men til min store overaskelse så klarer jeg ikke å finne drivere til mitt D-Link DWL-G520M WLAN kort!

 

Har funnet ut at chipen er en Atheros AR5005VL eller AR5513, og jeg har prøvd et utall av forskjellige Atheros drivere jeg har funnet på nett. Men ingen vekker liv i kortet mitt...

 

Noen som vet noe som kan hjelpe meg?

 

mvh

hm

Endret av spurious
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan ikke hjelpe deg med driver, men på generellt grunnlag oppfordrer jeg deg til å gå tilbake til XP 32-bit. Drivere er en av de store utfordringene med XP-64.

 

Jeg har oppgradert til 64-bit for å kunne kjøre numeriske beregninger, så å gå tilbake til 32-bit er desverre ikke en mulighet. Heller ikke å kjøre Win7 da jeg trenger et (win)miljø som er stabilt (med stor sikkerhet).

 

Det overasker meg stort at produsenter er så dårlig med 64-bit drivere. XP-64 har jo vært tilhjengelig i mange år....

 

hm

Lenke til kommentar

Om du vil ha et stabilt system der ting faktisk virker burde du jo gå for et godt 64bit os. Dvs. Vista x64. Windows XP x64 har ikke vært en kjempehit samme som w2k3 x64.

 

Uansett, D-Link kortet ditt er gått ut av produksjon og det kommer nok ikke nye drivere til det, og kortet er jo heller ikke av kjempekvalitet, så jeg vil anbefale deg å kjøpe et nytt kort. Zyxel sitt har også støtte for x64 XP og Vista. Alternativt kan du kjøpe et gameadapter eller aksesspunkt og koble til ethernetporten på maskina. Da vil du slippe å tenke på drivere i fremtiden.

Lenke til kommentar
Om du vil ha et stabilt system der ting faktisk virker burde du jo gå for et godt 64bit os. Dvs. Vista x64. Windows XP x64 har ikke vært en kjempehit samme som w2k3 x64.

 

Uansett, D-Link kortet ditt er gått ut av produksjon og det kommer nok ikke nye drivere til det, og kortet er jo heller ikke av kjempekvalitet, så jeg vil anbefale deg å kjøpe et nytt kort. Zyxel sitt har også støtte for x64 XP og Vista. Alternativt kan du kjøpe et gameadapter eller aksesspunkt og koble til ethernetporten på maskina. Da vil du slippe å tenke på drivere i fremtiden.

 

Vista x64 hadde muligens vært et bedre valg, men utvikleren av koden jeg bruker anbefalte meg XP...

 

Var en god ide å bruke et aksesspunkt! Ellers så er ikke det zyxel kortet så veldig dyrt heller :)

 

Tusen takk!

 

hm

Lenke til kommentar
du kan bruke ralink drivere til kortet.

 

Har samme kortet selv, bruker det med vista x64. Har ikke prøvd xp x64 drivere dog.

husker ikke helt hvilken chip det er på kortet, men om du googler på ralink og kortet så finner du nok noe.

 

Hei

 

Jeg har prøvd å søke litt etter hvilken chip som er brukt og de fleste steder står det.

"Atheros Communications, Inc. AR5005VL 802.11bg Wireless Chipset (rev 01)".

Men jeg har lastet ned en driver for Ralink RT2500 som jeg skal prøve.

 

hm

Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd et utall ulike driver begynner jeg å tro det stemmer at 64-bit XP har utrolig dårlig driverstøtte. Skjønner egentlig ikke helt at produsenter som d-link ikke MÅ lage drivere til produktene sine - skuffet!

 

Så; I dag har jeg lagt opp kablet nettverk. Det funker....

 

hm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...