Gå til innhold

Webcam montert ute


Anbefalte innlegg

Jeg har begynt et lite prosjekt med et webcam. Det er forøvrig et logitech Quickcam 9000 pro med 2mp oppløsning og autofokus.

Meningen er at det skal fungere som et sekvenskamera (eller time-lapse om dere vil). Har prøvd det litt inne igjennom et vindu, men problemet er at vinduet gjerne blir skittent i løpet av kort tid. Så jeg har lyst å montere kameraet ute.

 

Så ideen er å bygge en liten boks i akryl som skjold mot vær og vind. Den bør være helt lukket fordi det kan være mye vind i området der jeg bor så regn og slikt kan snike seg inn over alt. Hvis jeg tetter boksen helt, får jeg mest sannsynlig problemer med kondens. Så kom jeg på det at jeg kan montere to ventiler på boksen og sørge for at den er helt tett. For så å åpne ventilene litt og fylle tørr luft på den ene og slippe den "våte" luften ut av den andre. Til slutt vil nok innholdet i boksen være relativt tørt. Så kan jeg sperre begge ventiler helt. Eventuelt pumpe litt luft ut eller inn for å skape over/undertrykk.

 

 

Vil dette fungere? Bør jeg bruke over eller undertrykk? (undertrykk virker i første omgang som det lureste siden antallet vannpartikler pr ccm blir mindre) Eventuelt, har dere andre ideer? Tanken er at boksen min skal stå ute i flere år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ikke direkte svar. Men det er ikke bare hvordan du plasserer kamera, men hvor du plassere kamera. Vi har i dette landet meget strenge lover på hvor det er lov å plassere slike duppeditter. Jeg antar du allerede vet dette, ville bare gjør deg oppmerksom på det.. Just in case.

 

Heihei

 

takker for informasjon. Joda jeg er klar over at vi har strenge lover som forbyr "overvåking" osv. Området jeg har tenkt å sette opp kameraet på er mitt eget eller Guds frie natur. Så det skulle være i orden

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...