Gå til innhold

Sette Outlook express til å kun laste ned headere for mail?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal på langtur utenfor allfarvei og vil forsøke å holde en viss kontakt med omverdenen via mail over satelittelefon. Båndbredden blir da begrenset for å si det mildt. Jeg bruker en liten Asus eee som kjører xp og outlook express som mailklient.

 

Jeg ønsker å sette opp mailen slik at kun headere lastes ned, evt. med angivelse av størrelse på mailen. Videre ønsker jeg å sette opp mailen slik at store mail og vedlegg lastes ned dersom jeg aktivt klikker på de - altså ikke automatisk. Er dette noe som kan gjøres i Outlook? hvis nei, hadde det vært fint med tips om andre epost-klienter som funker.

 

Har sittet og forsket på outlook, men uten hell. Blir veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder Outlook Express aner jeg ikke, den har jeg vel ikke hatt oppe på årevis. Men du kan bruke IMAP i stedet for POP, da lastes ikke noe ned i første omgang.

 

Men i Thunderbird kan du sette opp slik at bare meldingshoder blir lastet ned, og du kan også sette begrensing på størrelse.

 

Edit: Ville faktisk anbefale generelt å skippe Outlook Express til fordel for Thunderbird.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...