Gå til innhold

Tips til helt enkelt program for å resize bilder?


Anbefalte innlegg

Hei, Jeg skal på langtur langt utenfor allfarvei. Har planer om å oppdatere en blogg med tekst og bilder fra denne turen. Problemet er imidlertid at dettte må skje med minimal bruk av PC pga strømsparing (lading skjer via portabelt solcellepanel når dette er mulig), samt at overføring skjer via satelittelefon. Bildefilene må derfor være ekstremt små, og jeg må kunne resize og komprimere veldig enkelt på en asus eee PC som kjører xp.

 

jeg er derfor på utkikk etter et helt enkelt program som kan resize/komprimere bilder. Er det noen som har noen tips til et slikt program som i tillegg er lite resurskrevende?

 

Tradisjonelle programmer som Photoshop blir for treige og for resurskrevende. Jeg har neppe strøm til mer enn noen få minutter pr dag. Helst skulle jeg hatt et program hvor jeg kunne høyreklikke på filen og velge "resize". Det hadde vært perfekt. Kvalitet spiller mindre rolle.

 

Blir veldig takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pixreziser var også veldig bra. Genialt for gruppebehandling av mange bilder som f eks skal brukes på web. Har installert det på hjemmepc som kjører vista.

 

Takker for begge tips. For øvrig begynner jeg å tvile på mine google-skills. Jeg fant ingen av disse programmene da jeg googlet tidligere i dag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...