Gå til innhold

Studere på University of Essex til høsten i England?


Majsna

Anbefalte innlegg

Jeg har da akseptert og kommet inn til University of Essex. :D

 

Skal studere business and management i 3 år :)

 

Noen flere som skal eller er i området til høsten?:) Hadde kanskje vært morro å kjenne flere, som skulle nedover..

 

JEG stor gledergruver meg :D

Endret av Majsna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kult!

 

Har selv sykt lyst til å studere i England, men føler det er så stress å søke.. hehe.. var det mye arbeid på personal statement og søknaden generelt?

Har veldig lyst, men er ærlig talt redd det blir "gode, trygge" Norge...

 

Haha, synes det virka så "stress" ut å søke før jeg gjorde det jeg også. Først så måtte jeg fikse engelsk vitemål, noe som var kjempe enkelt. En rask telefon til min gamle vgs, og den kom i posten to dager etterpå. Dermed så må man ha et referanse/anbefalings brev fra en lærer du har hatt på vgs. Det og var jo forsåvidt greit, bare å spørre den læreren jeg hadde intrykk likte meg best på en måte :p Fort gjort..

 

Det JEG somla med var personal statementet. Jeg surret litt med hva jeg skulle gå, men når jeg først hadde funnet ut HVA jeg ville gå, så hadde jeg nok motivasjon til å skrive det. Satt i 1 time jeg, så var jeg ferdig, kjempe simpelt å skrive selve brevet. Stress å komme til det punktet at du faktisk vet hva man skal skrive. Men er man motivert og har funnet det man virkelig vil gå, så skal ikke det være vanskelig å skrive et slikt brev. Bare virker så ufattelig stress i begynnelsen :p

 

Enda ikke for seint å søke til høsten i år btw ;) Rullende opptak..

 

Synes det er godt å dra litt utenfor gode gamle Norge jeg :p Tror jeg vil få med meg mange nyttige opplevelser og erfaringer :) Håper bare jeg har valgt rett linje :p uff ikke lett det der..

 

Åh, btw, jeg har søkt igjennom www.studyacrossthepond.no, har en nabo som har brukt de, han studerer i Skottland for øyeblikket. Kjempe kjekt! De gjør alt MYE lettere. Klart man får mindre universiteter å velge mellom, men betaler lett den prisen for all veiledningen man får helt gratis. Kan spørre om alt :p gjett om jeg har grilla min "veileder" haha :roll:

Lenke til kommentar

hehe tenker også litt på det personal statement. har lest litt om det, men vet ikke helt om jeg greier å skrive et bra ett. Jeg har tenkt å søke noe ingeniør/økonomi greier, men det er jo ikke sånn at jeg har en brennende desire og passion for å studere nettopp dette..hehe.. jeg syns bare det virker litt kult liksom.. men det er vel mulig å få hjelp til det..

 

Nå skal jeg uansett i militæret ett år så jeg har litt tid på meg til å velge både skole og linje.

 

Håper virkelig jeg kommer meg ut av norge for å studere...hehe.. Tror du lærer myye av å studere i utlandet.. i tillegg skiller CV'en din seg litt ekstra ut fra alle andre sin liksom..

 

Angående det der med agenter så er det sikkert lurt det, men jeg er litt redd for at de er litt for subjektive og bare promoterer sine universitet (og det er jo forståelig nok). Et eksempel er at jeg sendte en mail til en sånn agent-selskap greier (husker ikke hvilket) og spurte hvilke universitet som var gode på økonomi.. De gav meg navnet på 6-7 stk, og når jeg gikk inn på nettsiden var det nettopp de som de representerte..hehe.. men sånn er det vel...

 

Men jeg får se.. Que sera sera;)

Lenke til kommentar
hehe tenker også litt på det personal statement. har lest litt om det, men vet ikke helt om jeg greier å skrive et bra ett. Jeg har tenkt å søke noe ingeniør/økonomi greier, men det er jo ikke sånn at jeg har en brennende desire og passion for å studere nettopp dette..hehe.. jeg syns bare det virker litt kult liksom.. men det er vel mulig å få hjelp til det..

 

Nå skal jeg uansett i militæret ett år så jeg har litt tid på meg til å velge både skole og linje.

 

Håper virkelig jeg kommer meg ut av norge for å studere...hehe.. Tror du lærer myye av å studere i utlandet.. i tillegg skiller CV'en din seg litt ekstra ut fra alle andre sin liksom..

 

Angående det der med agenter så er det sikkert lurt det, men jeg er litt redd for at de er litt for subjektive og bare promoterer sine universitet (og det er jo forståelig nok). Et eksempel er at jeg sendte en mail til en sånn agent-selskap greier (husker ikke hvilket) og spurte hvilke universitet som var gode på økonomi.. De gav meg navnet på 6-7 stk, og når jeg gikk inn på nettsiden var det nettopp de som de representerte..hehe.. men sånn er det vel...

 

Men jeg får se.. Que sera sera;)

Uff, jeg sleit litt med personal statement ja som sagt.. Men det gikk lekende lett til slutt :)

 

Akkurat det har jeg også tenkt litt på, det koster litt mer men for en opplevelse du får :D

 

Jeg må bare skryte av studyacrossthepond hjulpet meg kjempe mye.. Men og klart de representerer bare sine egne universiteter, men samtidig så er det gode universiteter de som regel representerer :) Synes det er bare SÅ mye lettere å gå igjennom slike agentbyrå, så lenge de er seriøse. Og da vet jeg at det ikke blir noe stress med lånekassen og slikt også :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei!=)

 

Jeg har også tenkt meg til university of Essex til høsten. Skal studere buisness and management. Gleder meg!

Skal du på info-møtet i oslo?

 

:o Da skal vi studere akkurat det samme. Neei, jeg får ikke til det :( Jeg bor jo i nord-trøndelag, og Oslo blir litt langt unna. Hadde jo hatt lyst, men akkurat så tidlig i August, så kjenner jeg INGEN som bor i Oslo heller, og synes det blir litt for dyrt, å bo på hotell osv xD Tenker ang. jobben min også..

 

Har du bestemt deg for accomodation?

Lenke til kommentar
Hei!=)

 

Jeg har også tenkt meg til university of Essex til høsten. Skal studere buisness and management. Gleder meg!

Skal du på info-møtet i oslo?

 

:o Da skal vi studere akkurat det samme. Neei, jeg får ikke til det :( Jeg bor jo i nord-trøndelag, og Oslo blir litt langt unna. Hadde jo hatt lyst, men akkurat så tidlig i August, så kjenner jeg INGEN som bor i Oslo heller, og synes det blir litt for dyrt, å bo på hotell osv xD Tenker ang. jobben min også..

 

Har du bestemt deg for accomodation?

 

 

Nei, har ikke bestemt meg ikke enda. Tenker mest på 'the towers' . Har du fikset alt? Synes det er så stress med lånekassen og accommodation:P. Men det blir konge!

Lenke til kommentar
Hei!=)

 

Jeg har også tenkt meg til university of Essex til høsten. Skal studere buisness and management. Gleder meg!

Skal du på info-møtet i oslo?

 

:o Da skal vi studere akkurat det samme. Neei, jeg får ikke til det :( Jeg bor jo i nord-trøndelag, og Oslo blir litt langt unna. Hadde jo hatt lyst, men akkurat så tidlig i August, så kjenner jeg INGEN som bor i Oslo heller, og synes det blir litt for dyrt, å bo på hotell osv xD Tenker ang. jobben min også..

 

Har du bestemt deg for accomodation?

 

 

Nei, har ikke bestemt meg ikke enda. Tenker mest på 'the towers' . Har du fikset alt? Synes det er så stress med lånekassen og accommodation:P. Men det blir konge!

 

Tenkte på det jeg også først, men tror nesten jeg har forandret mening. Liksom, er jo jente, er alltid kjekt med et eget bad :p Har en vennnine som har prøvd det med å leve i kollektiv uten eget bad, og hun sa at det var litt stress..

Lurer litt på the quays akkurat nå xD Er liksom fint der, og det står jo at det går buss inn til campus så det er jo ikke så stress.. Dessuten så blir jeg vel kanskje ikke _så_ lat da xD

Men er langt fra sikkker.

 

Men, ja lånekassen har jeg fiksa :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...