Gå til innhold

Hjelp til uinstallering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg er rådlaus. Her om dagen tenkte eg at eg skulle begynne å spele klassikaren RollerCoaster Tycoon igjen. Eg heiv i CD-en og skulle starte det. Men det viste seg at nokon av filane har forsvunne i løpet av årene det har stått urørt.

Eg tenkte ein rask reinstallering skulle gjere susen. Eg prøvde å avinstallere spelet gjennom Legg til/ fjern i kontrollpanelet, men det funka ikkje. Så brukte eg CCleaner til å fjerne registernøklane på den harde måten. Men når eg skal installere det på nytt kjem det opp "Avinstaller RollerCoaster før du installerer det" :ermm:

I legg til/fjern finnst det ikkje lenger, heller ikkje Advance uninstalling finn RollerCoaster... Kva er problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dump: ingen som veit? :(

Se om det ligger noen spor igjen i form av mapper eller lignende. Noen spill sjekker kun etter default mappe for å verifisere om spillet er installert eller ikke. Om du for eksempel forandrer navn på default mappe kan man installere spillet igjen fordi den ikke registrerer den andre kopien.

Det kan høres ut som i ditt tilfellet at den ikke lar deg installere spillet igjen fordi den registrer at mapper/filer fortsatt eksisterer på PCen.

Skrevet (endret)

Hmm, eg fann ei mappe.

Programfiler -> InstallShield Installation Information -> {9FAC9E5C-0D20-4DBF-AFE5-2E09C52A95A2}

Eg sletta den mappa, men det virkar fortsatt ikkje... Veit du om andre mapper det kan ligge spor?

Oi, litt ny info: Eg skal installere RollerCoaster Tycoon Deluxe og den seier eg må avinstallere Originale RollerCoaster før eg innstallerer Deluxe versjonen...

EDIT: Eg fekk det til ;)

Det var egentlig ganske merkelig. Eg satt i den originale CD-en og prøvde å starte det frå den, men det gjekk ikkje. Så gjekk eg inn på CD-en og køyrde setupfila direkte og då kunne eg installere det :ermm: Etter det avinstallerte eg det berre og installerte Deluxe versjonen og det funka :p

Endret av Bjørnar!
Gjest Slettet-aNZFa3
Skrevet

Har du prøvd å scanne registeret med CCleaner eller et lignende program?

Skrevet (endret)

Ja, det var det som var merkelig... Eg hadde allereie fjerna registernøklane med CCleaner så det var ingen spor etter spelet i registeret...

Edit: Men no fekk eg det altså til å funke ;)

Endret av Bjørnar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...