Gå til innhold

Noen kjappe spørsmål om Resident Evil 5


Anbefalte innlegg

Må innrømme jeg svelget stoltheten og kjøpte xbox med RE5, men ble svært positivt overrasket. Det har faktisk veldig mye med RE å gjøre, ulikt RE4. Historien er meget bra, settingen bra og så videre. Det er bare noen få ting som irriterer vettet av meg, så jeg håper noen kan hjelpe.

 

1. Er det mulig å gi Sheva bare litt av ammoen vi har i stedet for å gi henne en eske med 30 kuler? (har ikke fått andre våpen ennå.)

 

2. Kan vi få henne til å tenke litt eller gi henne kommandoer? Jeg er rimelig lei av at hun går tom for ammo hele tiden på små drittfiender. Selv om det er én fiende der og jeg denger løs på den med kniven presterer hun å skyte den flere ganger. Idiotkjerring. At hun hele tiden rapper ammoen hun ser (inkludert ammo gjemt i tønner) er heller ikke bra. Tør ikke tenke på hva som skjer om hun får tak i en RPG... :p

 

3. Om jeg bruker en herb for å heale, healer jeg da begge to automatisk?

 

4. Er det mulig å slå på v-sync noe sted?

 

5. Slipper fienden ammo, eller ser det bare sånn ut?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Er det mulig å gi Sheva bare litt av ammoen vi har i stedet for å gi henne en eske med 30 kuler? (har ikke fått andre våpen ennå.)

 

du må nok gi henne en hel eske ja.

 

2. Kan vi få henne til å tenke litt eller gi henne kommandoer? Jeg er rimelig lei av at hun går tom for ammo hele tiden på små drittfiender. Selv om det er én fiende der og jeg denger løs på den med kniven presterer hun å skyte den flere ganger. Idiotkjerring. At hun hele tiden rapper ammoen hun ser (inkludert ammo gjemt i tønner) er heller ikke bra. Tør ikke tenke på hva som skjer om hun får tak i en RPG...

 

Ikke tenk på det med RPG, jeg har mareritt allerede.

 

3. Om jeg bruker en herb for å heale, healer jeg da begge to automatisk?

 

nei

 

4. Er det mulig å slå på v-sync noe sted?

 

vet ikke, men om du ikke ser det i options menyen er svaret nei.

 

5. Slipper fienden ammo, eller ser det bare sånn ut?

 

Det ser bare slik ut.

 

 

 

håper dette hjelper.

God fornøyelse videre.

Lenke til kommentar

Takk, da fikk jeg i det minste svar. Sheva healer seg selv når hun har mistet 5% helse, sløser bort all ammoen på tull og gjør fint lite annet enn å gjøre jobben vanskeligere for meg. Heldigvis (?) har hun plukket opp noen granater nå og da uten å bruke dem. Jeg grøsser med tanken... :p

 

Med andre ord får jeg fortsette med den vanlige taktikken min. Jeg plukker opp mer eller mindre all ammoen selv og gir henne kun ammo når hun faktisk trenger det, som i bosskamper. Men selv der...

 

 

Var svært glad i å få et gjensyn med igle-fyren, og at han ikke engang kunne skades med vanlige våpen gjorde saken enda bedre. Synd det var litt for forutsigbart hva man skulle gjøre, men Sheva klarte som vanlig å kaste bort all ammoen hun hadde.

 

 

Men når det er sagt fant jeg en tråd på gamefaqs som viser at AIen kanskje ikke er så dum likevel... :p

 

http://www.gamefaqs.com/boards/genmessage....;topic=49228005

 

Edit: Hint...

 

Partner: Ohh a box! *Shoots*

Me: You know you can just knife them, it saves ammo.

Partner: No you can't.

Me: Yes, you can, watch *Knifes box*

Partner: Only Sheva can do that.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Liten oppdatering etter å ha spilt en god stund.

 

Man kan gi ordre til Sheva med å holde nede B-knappen og bla med D-paden. Dette er for øvrig ikke akkurat pålitelig. Da jeg surret rundt de kontainerne nært havna fikk jeg henne til å stå i ro ganske lenge mens jeg lette rundt omkring. Når jeg så en fiende trengte jeg bare å trykke B for å tilkalle henne. Det er dessverre den eneste gangen det har fungert.

 

Sheva har røntgensyn eller vet noe jeg ikke vet. Når hun har lite ammo løper hun stadig bort til kasser, tønner og lignende, knuser de og plukker opp ammoen. Det interessante er at hun ofte løper bort til en kasse, studerer den og lar den være i ro. Når jeg knuser den finner jeg bestandig ammo til et våpen hun ikke har. Hm...

 

Det er endelig en "ekte" oppfølger til Resident Evil, men er snill nok til å dra med spin-offen RE4 for å glede fansen av den. Vet ikke helt om jeg liker historien rundt Jill her, men det er bare en bagatell. Hint:

 

 

Vi får en sjokkerende avsløring: Hun er kanskje fortsatt i live. Problemet er at hun var da svært mye i live i RE3, og jeg kan ikke huske vi har sett eller hørt fra henne siden da? :p

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...