Gå til innhold

Forslag til oppsett av anlegg


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg skal ha ett nytt anlegg. Jeg vet hva jeg vil ha, men ikke hva jeg trenger. hehe.

 

Jeg skal ha 2 gulvstående høytalere.

Muligheten til å koble til iPhone og PC med jack.

TVen skal også kobles til, for å bruke dette som "ekstra høytalere"

 

Også må det vell være en reciever/forsterker??

 

Har ikke behov for cd-spiller eller noe av det.

 

Dette skal stå på en hybel på 15kvadrat, så trenger vell ikke store greiene.

Anlegget skal hovedsaklig brukes til musikk (pop/rock) og xbox-spilling.

 

Jeg nevner ikke noe budsjett, fordi jeg er ikke interessert i noen bestemte produkter, men HVA jeg trenger.

Da tenker jeg mest på kabler og reciever eller forsterker. Vet ikke helt forskjell der.

Endret av kaoset
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-77217

Slenger meg bare på her jeg.

 

Jeg skal kjøpe 2 gulvhøytalere & det andre som er nødvendig for å koble det til PC'en. Hovedsakelig skal det vel spilles hiphop/rnb/trance på det, så trenger noe med grei bass. Vet ikke hvilken prisklasse vi snakker nå jeg, men hvis jeg sier 2-3000 kroner totalt, eller noe i den duren. Dvs. ikke toppkvalitet, gjerne brukt. Skal vel stå i stua mi, ca 25 kvm.

Lenke til kommentar
Dette skal stå på en hybel på 15kvadrat, så trenger vell ikke store greiene.

Anlegget skal hovedsaklig brukes til musikk (pop/rock) og xbox-spilling.

Tror du egentlig du trenger gulvstående høyttalere til dette? Om du har liten plass i utgangspunktet kan et par stativhøyttalere redde litt gulvplass, og i lave prisklasser er ekstrakostnaden ved gulstående høyttalere ganske vesentlig. (Dvs du får ofte mer kvalitet for pengene med stativhøyttalere.) En forutsetning er at du får plassert høyttalerne på noenlunde vettig vis, mange ser ut til å bruke stativhøyttalere som unnskyldning for å stue begge to i ett hjørne.

 

Dypbassen er ofte en begrensning ved små stativhøyttalere, men ikke ta det som noen selvfølge at dette blir et problem. Ville tatt en tur i en butikk og sett hva du trives med. (Glem gjerne bankkortet hjemme, så pusherne ikke har mulighet til å lure på deg noe ræl når du har et svakt øyeblikk. ;) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...